Bir sunucunun saniyede yenileme hızına tickrate deniyor. Bu durumda sunucu saniyeler içinde tickrate sayısı kadar paket verilerini işleme alıyor. Mesela CS:GO’dan örnek verelim;
Eğer siz oyunu 64 tickrate bir sunucuda oynuyor iseniz, bulunduğunuz sunucu kendini 64 saniyede 64 kere yeniler. 128’de oynuyor iseniz yine 128 kere sunucu kendini yeniler.
Peki 64 ve 128 arasındaki farklar neler ? Yine CS:GO’dan gidecek olursak farkları şu şekilde oluyor;
64 tickrateli bir sunucuda oynuyor iseniz mermileriniz yarım yamalak gidebilir. Ama 128 tickrateli bir sunucuda oynuyorsanız mermilerinizden tutun, oyunun akıcılığına kadar daha iyi bir hissiyat elde edebilirsiniz. Ancak Valve bizlere 128 tickrate sunucuları yerine 64 tickrate sunucularını sunuyor.
128 tickrate sunucularında oynamak için çoğu oyuncu Faceit ve Esea gibi platformlara yönelmiş durumda.