PUBG CORP geliştirici ekibi tarafından, PUBG Ses İyileştirme Planı duyuruldu. PUBG ses ekibinden Kyungwon Park hazırladığı makaleyi resmi site ve sosyal medya hesaplarından duyurdu.

PUBG Ses İyileştirme Planı

Herkese merhaba,

Ben PUBG Ses Ekibinden Kyungwon Park.

PUBG’nin en önemli özelliklerinden biri ses efektleri. Duyabileceğin çeşitli ses efektleri, çevrenle ve düşmanlarınla ilgili son derece önemli bilgiler verdiği için oyunun oynanışında fazlasıyla önemli bir faktör. Önümüzdeki birkaç ay boyunca PUBG’de kapsamlı bir ses iyileştirmesi yapacağız. Bugün, bu planlarımız hakkında ve gelecek yamalarda odaklanacağımız alanlarla ilgili sizi bilgilendirmek istiyorum.

PUBG oyunu ilk çıktığından bu yana 2 yıl kadar bir süre geçti ve oyuncuların oynayış şekillerinde ve alışkanlıklarında birçok gelişim ve değişiklik oldu. Ses ekibimiz bu yeniliklerle birlikte 6 ana alandaki ses efektlerine odaklanan ses efektleri geliştirmelerimiz için bunun iyi bir zaman olduğunu düşünüyor.

1. Ses alanında Oyun Deneyimi Kalitesi iyileştirilecek

2. Oyunun oynanışına ilişkin ses dengesi ayarlanacak

3.Çeşitli karakter animasyonu sesleri iyileştirilecek

4. Silah sesleri iyileştirilecek

5. Araç sesleri iyileştirilecek

6. Kapalı mekan yankı sesleri iyileştirilecek

Ağustos Güncellemesinde Neler Var?

Bu iyileştirme projesinde ilk olarak Ağustos güncellemesi kapsamında yer alacak, ses elverişliliğini iyileştiren iki güncelleme getiriyoruz.

  • Anında ses azaltıcı özelliğiOyundaki başlangıç uçağı ve kırmızı alan patlamaları gibi bazı sesler, diğerlerinden çok daha yüksek ve bunlar, takım arkadaşlarıyla sesli iletişim kurmayı zorlaştırabiliyor. Şimdiye kadar oyuncular böyle zamanlarda sesi tamamen kesen CTRL+M ses kapatma işlevini kullanıyorlardı. Bu gürültü meselesini, işitsel bilgileri tamamen kesmeden çözmek için tek bir tuşla ses seviyesini geçici olarak azaltmanı sağlayacak yeni bir özellik ekledik.
Instant Volume Reducer

Maç sırasında F7’ye basarak oyunun sesini belirli bir oranda azaltabilir ve hem takım arkadaşlarınla rahatça sesli konuşabilir hem de oyunda etrafında neler olup bittiğini duymaya devam edebilirsin. Yeniden F7’ye basarak ses seviyesini normale döndürebilirsin. Bu özellik, oyunun sesini kısmanız gerektiğinde size daha etkili bir seçenek sunacaktır diye umuyoruz.

  • Ses seviyesi ayarlama rehberi özelliği

Birçok PUBG oyuncusu, ayak sesleri gibi başka oyuncular tarafından çıkarılan en ufak sesleri bile duymak için genel ses seviyesini çok yüksek düzeylere çıkarıyor çünkü bu sesler PUBG oyununda için çok önemli. Ancak bu, silah sesi gibi gürültülü seslerin daha da gürültülü çıkacağı anlamına geliyor ve bu da oyuncuların kulaklarına zarar verebilir.

Oyuncuların farklı ses efektlerinin ses seviyelerine kendilerini hazırlayabilmesi için bir “ses seviyesi ayarlama rehberi” özelliği ekledik. Bu yeni özellik, oynat düğmesine basarak oyundaki en yüksek sesleri dinlemenize imkan sağlıyor. Dinledikten sonra genel ses seviyesini kendi tercihlerinize en uygun şekilde ayarlayabilirsiniz. Örneğin bir patlamanın ya da silah sesinin yakınındaki ses efektlerini dinlemek için bu özelliği kullanabilirsiniz. Bu özelliğin oyuncuları ses seviyesindeki ani yükselişlere daha iyi hazırlamasını umuyoruz.

Bahsettiğimiz sesle ilgili bu iki Oyun Deneyimi Kalitesi geliştirmeleri, 4.2 güncellemesinde gelecek.

Eylül Güncellemesi için Hedeflediklerimiz

Ağustos güncellemesi kolaylığa odaklanırken Eylül güncellemesi iniş ve kenara tutunma gibi karakter hareketi seslerine bir ayarlama getirmenin yanında oyunun oynanışında önemli faktörler olan ayak sesi ve kırmızı alan seslerini de dengeleyecek.

  • Ayak sesi dengelemesi

Sesler, gerçekçilik akılda tutulurken mevcut ses seviyesi ve duyulabilecek mesafeler üzerine kuruldu. Çömelme sırasındaki yavaş yürüme gibi farklı duruşların ve hareket türlerinin, oyunculara sezgisel hissetmek için önemli farklılıklara sahip olacak şekilde değiştirilmesinin sağlanmasıydı. Bunu başarmak için, genellikle duyulamayan düşük, ince ses seviyesi aralıkları kullanıyorduk – ancak ses seviyesini aşırı seviyelere çıkartan oyuncular bu ince sesleri duyabiliyordu.

PUBG’nin en güçlü yanlarından birisi, oynanışın gerçekçi olması. Bu yüzden ayak sesi dengeleme çabalarımızın gerçekçi oyun unsurlarıyla uyumlu olmasını istiyoruz. Ayak seslerini nasıl düzenlediğimizi daha detaylı gösterebilmek için bir video hazırladık. Değişikliği daha iyi anlamanızı sağlayacak şekilde seslerin önceki ve sonraki hallerini de ekledik.

Footstep Remastering

Amacımız oyuncuların ayak seslerine odaklanıp ses seviyelerini yükseltmeleri nedeniyle birbirinden çok farklı ses düzeylerine maruz kalmalarını engellemek. Bununla birlikte oyuncuların alışık oldukları seviyeye yakın tutmak için hareket seslerinin duyulabilir mesafesini olabildiğince korumaya çalışacağız.

  • Kırmızı Alan Ses Dengelemesi

Birçok oyuncunun kırmızı alan seslerini çok gürültülü bulduğunu anlıyoruz ve kırmızı alandaki seslerin genel seviyesini düşürmeyi planlıyoruz. Bununla birlikte kırmızı alanın stratejik önemini de düşünmemiz ve buradaki seslerin gerçekçi olmasını sağlamamız gerekiyor, bu yüzden burada aşırı derecede bir değişiklik yapamayabiliriz.

  • İniş Sesi İyileştirmesi

Şimdiye kadar karakterler zıpladıktan ya da parkur yaptıktan sonraki iniş ses efektleri, indikleri arazi türü fark etmeksizin aynıydı. Eylül’de karakterin indiği yer türüne göre farklı iniş sesleri ekleyeceğiz. Ayrıca inişin kuvvetine göre seslerin daha uzak mesafelere ulaşmasını sağlamayı planlıyoruz. Örneğin karakter yüksek bir yerden atlamışsa iniş sesi, alçak bir yerden atlamaya göre daha uzaktan duyulacak.

  • Kenarlara tutunma sesi iyileştirmesi

Yeni eklenen kenarlara tutunma ses efektleri, Eylül güncellemesiyle birlikte geliştirilecek. Bu, karakterlerin binalara çarpması ya da oyuncu tırmanırken kıyafetlerin duvara sürtünmesi gibi gerçekçi seslere de imkan sağlayacak. Bunlar oyunun oynanışına müdahale edecek ölçüde olmayacak ama yapılan hareketin gerçekçiliğini arttıracak.

Ses İyileştirme Planının uzun vadeli hedefleri

Ağustos ve Eylül aylarındaki ses ortamı ve dengesi geliştirmeleriyle başlayan sesle ilgili planlarımızın uzun vadeli doğrultusu hakkında da kısaca konuşmak istiyorum.

  • İyileştirilmiş Silah Sesleri

Oyunun geliştirilmesinin ilk evrelerinde eklenmiş eski silahların seslerini iyileştirerek daha gerçekçi ve sürükleyici silahlı çatışmalar sağlamak istiyoruz. Var olan silah seslerine çoktan alışmış oyuncular için yeni ve eski silah sesleri arasında seçim yapma şansı vermeyi planlıyoruz.

Silah sesleri ayrıca perspektifinize bağlı olarak hafifçe değişecek. Bu, TPP modundakilere kıyasla daha agresif olan FPP modundaki silah seslerini duymanızı sağlayacak.

Dış mekanlardaki silah yankı seslerini de şimdikine göre daha gerçekçi yapmayı planlıyoruz.

  • İyileştirilmiş Araç Sesleri

Araçların çarpışma ve yol sesleri daha gerçekçi bir seviyeye getirilecek. Bununla birlikte oyuncular, arabaya binerken ve arabadan inerken kapı kapanma sesleri ekleyeceğiz. Bunun oyuncular için yeni ve değerli bir taktiksel bilgi kaynağı olacağını umuyoruz.

Oyun içi hava durumuyla birlikte değişen araçlarla ilgili sesleri daha da iyileştireceğiz. Örneğin yağmur yağarken araç kullanımı için daha gerçekçi ıslak yol sesleri ekleyeceğiz.

  • İyileştirilmiş Kapalı Mekan Yankı Sesleri

İç mekan ses efektleri iyileştirilecek. Örneğin yer altı sığınakları, çelik depolar ve beton binalar bina türlerine uygun farklı iç mekan yankı seslerine sahip olacak ve binaların yapı malzemelerine ve büyüklüklerine göre değişen daha gerçekçi ve sürükleyici yankı sesleri sağlanacak.

  • İyileştirilmiş farklı karakter animasyonu sesleri

Karakter animasyonu ses efektlerini daha detaylı kategorilere ayırarak iyileştirmeyi planlıyoruz. Eylül’deki iniş ve kenarlara tutunma ses iyileştirmeleriyle oyunun oynanışına olabildiğince az müdahalede bulunarak bu hareket kategorilerine uygun ses efektleri yaratacağız.

  • Genel ses şiddetinin dengelenmesi

PUBG Ses Ekibi aynı zamanda, seslerin dahil olduğu diğer elementleri de dengelemek adına çalışacak, oyuncularımızın da kaygılarının olduğu, okyanus sesi, uçan böcekler gibi. Ana odak noktamız, gerçekçilik olacak.

Sonuç olarak…

Planımızın nihai hedefi, oyuncuların oyunu bugünkü oynayış şekillerine uygun daha iyi bir ses ortamı sağlamak. Her zamanki gibi oyundaki ses deneyimini iyileştirmenin yollarını arıyor ve bu ve diğer sistemlerde çok değerli geri bildirimlerinizi dinliyor olacağız. Ses Ekibinin yaptığı işlerin detaylarını, gelecek güncellemelerimizdeki yama notlarından ve duyurularımızdan takip etmeyi unutmayın.

Teşekkürler.

PUBG Ses Ekibinden Kyungwon Park.

 

KAYNAK:PUBG CORP

 

İlginizi Çekebilir

PUBG Oynayarak Nasıl Para Kazanılır?

BU İÇERİĞE YORUM YAP

Yorumunuzu girin!
Adınızı lütfen buraya girin