PUBG’yi bilgisayar üzerinden oynayan oyuncular için yeni bir güncelleme geldi. Güncellemenin detaylarına haberimizden ulaşabilirsiniz.

PUBG Türkiye Ekibi

Herkese merhaba,

Battlegrounds’da iz bırakmaya hazır olun, yeni PUBG güncellemesi gerçekten kim olduğunuzu göstermenizi sağlayacak yeni yollar içeriyor. SEZON 4, 4.3 Güncellemesinde ölümcül olmayan yeteneklerinizi iyileştirmek için yeni bir ilerleme sistemi ile devam ediyor, Hayatta Kalma Ustalığı. Pompalı tüfek ailesi denge düzenlemesiyle bu güncellemede özel ilgi görüyor ve yardım paketleri artık mutluluk düşürüyor, DBS. Bu bebeği uyandırmak, uykusuz gecelerden fazlasına sebep olacak.

Yeni Özellik: Hayatta Kalma Ustalığı

“Çok da öldürücü olmayan iç güdülerini geliştir.”

Oyuncularımızın, ölümcül olmayan PUBG oyunlarını geliştirebileceği Hayatta Kalma Ustalığı sistemini tanıtmaktan heyecan duyuyoruz. Oyuncuların silah kullanma yeteneklerini ilerletmelerini sağlayan Silah Ustalığı ile beraber ilerleyen sistem, aynı zamanda oyuncuların kişiliklerini savaş alanlarında ifade etmelerini sağlayacak yeni ödülleri ve PUBG ID’yi de içerecek.

  • Hayatta Kalma Ustalığı, oyuncuların hayatta kalma şekillerine bağlı olarak XP kazanıp seviyelerini yükseltebildikleri yeni bir ilerleme sistemidir.
  • Sistem her zaman işlevseldir, sezonlardan etkilenmez. Hayatta Kalma Ustalığının en yüksek Seviyesi 500’dür.
  • Oyuncular aşağıdaki durumlarda XP kazanabilir:
    • Yağmalama
    • Çatışma esnasında Eşyalar kullanma
    • Çatışma
    • Bir takım arkadaşını canlandırma

Bir maçta gerçekleşen tüm hayatta kalma eylemlerinin bir özetini gösteren zaman çizelgesi sistemi

  • Oyuncular önceki maçta gerçekleştirdikleri hayatta kalma eylemlerini bir zaman çizelgesi şeklinde Ustalık > Son Maç Sekmesinden görebilirler.

  • Aşağıdaki eylemler ve diğer XP kazandıran eylemler zaman çizelgesinde gösterilecektir.
    • İniş noktası
    • Oyuncuların bir eylemi gerçekleştirdiği konum
    • Verilen ve alınan hasar
    • Oyuncunun bir araç kullanarak katettiği mesafe
    • Mavi alan aşamalarında hayatta kalmak

Oyuncuların oynayış tarzını gösteren Hayatta Kalma tarzı

  • Oyuncular, Ustalık > Hayatta Kalma sekmesinden, yakın zamandaki hayatta kalma oynayış tarzlarını tüm oyuncuların verilerinin analizinden kontrol edebilirler.

  • Hayatta kalma tarzı PUBG oynayan tüm oyuncuların verilerinin analizini yaparak yakın geçmişteki oynayış tarzınızı takip edebilir. Aşağıdaki bilgileri de içerir:
    • Ortalama Çatışma Uzunluğu
    • Ortalama Çatışma Mesafesi
    • Oyun Başına Toplanan Ganimet
    • Oyun Başına Katedilen Mesafe
    • Sıcak İniş Oranı
    • Oyun Başına Alınan Hasar
  • Bu özelliklerin arasından en fazla öne çıkan 3 özellik gösterilecektir.

Oyuncular kendilerini PUBG ID ile ifade edebilir

  • PUBG ID
    • Oyuncuların ilerlemelerini göstermelerine ve kendilerini ifade etmelerine imkan veren yeni ödül sistemi.
    • Hayatta Kalma Ustalığı Seviyesi, Oyuncu ID, Amblem, Arka Plan ve Poz içerir. Oyuncular tüm bilgileri veya özeti görebilir.
    • Oyuncular, Ustalık > Hayatta Kalma sekmesinden görüntüleyebilir ve değiştirebilir.
    • Oyuncular aşağıdaki durumlarda başka bir oyuncunun PUBG ID’sini görebilir.
      • Önceki maçtan takım arkadaşı
      • Öldürdüğün veya seni öldüren oyuncu
  • Amblemler
    • Her 10 seviye için (5, 15, 25…), oyuncular bir amblem ile ödüllendirilir.
    • Oyuncular PUBG ID’deki çeşitli amblemler ile kimliklerini ifade edebilir.
  • Arka Plan
    • Her 10 seviye için (10, 20, 30…), oyuncular bir arka plan ile ödüllendirilir.
    • Oyuncular PUBG ID’deki çeşitli arka planlar ile kimliklerini ifade edebilir.
  •  Poz
    • Her 100 seviye için (100, 200, 300…), oyuncular bir poz ile ödüllendirilir.
    • Bu en yüksek ödül sistemidir, oyuncular Hayatta Kalanlar sekmesinden ve PUBG ID’den pozu değiştirebilir.
    • Oyuncular kullandıkları kostüm baz alınarak yeni bir poz ile ödüllendirilir.
  • BP Ödülleri
    • Oyuncuların yukarıda belirtilen ödülleri almadığı her seviyede, oyuncular belirli miktarda BP ile ödüllendirilir.

Yeni Silah: DBS

” DBS’nin DPS’si, İNANILMAZ!”

  • DBS, başlangıçta sadece yardım paketinden elde edilebilen bir çift namlulu, bullpup pompalı tüfektir.
  • Kullanıcının on dört 12-gauge mermiye kadar doldurmasını sağlayan iki dahili şarjör tüpüne sahiptir.
  • Bu kombine ateş mekanikleri sayesinde, DBS kısa sürede inanılmaz hasar verebilir.
  • Silahın üst rayı holografik, kırmızı lazer görüşleri ve 2x ila 6x dürbün takılmasına imkan verir.
  • Bu silahla etkili hasar verme mesafesi maksimum 100 metreye kadardır.

Oynanış

“İki önde, iki arkada ve arkana bakma.”

  • İyileştirilmiş pompalı tüfek isabet sistemi
    • İsabet olasılığı arttırıldı, özellikle orta pompalı tüfek mesafesinde
    • Mesafe arttıkça hasar düşmesi arttırıldı
    • Maksimum etkili menzilde saçma başına minimum son hasar 4
      • Kesik Namluda ise 3.
  • Pompalı tüfek dengeleri düzenlendi
    • Tüm pompalı tüfek saçmaları artık daha gerçekçi balistik eğimlere sahip (hız zamanla azalıyor)
    • Tüm pompalı tüfeklerin geri tepme etkileri güncellendi, kamera sallanması arttı.
    • Hasar çarpanı değişiklikleri
      • Kafa Atışı: 1,5’ten 1,2’ye azalıyor
      • Gövde: 1,0’dan 0,9’a
    • S686
      • Minimum etkili hasar mesafesi 80 metreye ayarlandı
      • Şarjör değiştirme hızı %20 artırıldı
    • S1897
      • Minimum etkili hasar mesafesi 80 metreye ayarlandı
      • Pompalama hızı %20 artırıldı.
      • Pompalı vuruşu artık oyuncuyu geçici olarak Yakın Bakıştan çıkarmayacak.
    • Sawed Off
      • Maksimum etkili (hasar) mesafe 80 metreye ayarlandı
      • Maksimum ihtimali yüksek mesafe 50 metreye ayarlandı
      • Çıkan saçma miktarı 9’a çıkarıldı
      • Saçma başına vurulan hasar 22’den 20’ye indirildi
      • Ördek Ağzı eklentisi: Saçma saçılma çarpanı 0,8’den 1,0’a çıkarıldı
  • Silah etki efektleri güncellendi
    • Çıkartmalar ve tanecik efektleri artık daha fazla yöne sahip, oyuncuların nereden ateş edildiğini anlamasını sağlıyor.
    • Efektin boyutu ve karakteristiği çarptığı yüzeye ve ateş edilen silahın sınıfına bağlıdır.
  • İyileştirme eşyası kullanımı iyileştirildi
    • Artık koşarken veya yürürken iyileştirme eşyası kullanılabilir (önceleri tümüyle durmak gerekiyordu)
    • RMR nişangahı artık Kırmızı Lazer Görüşüne benzer bir şekilde çalışıyor. (parlaklık ve nişan göstergesi tipi ayarlanabilir)

Survivor Pass: Aftermath

  • Survivor Pass ve Survivor Unvan Sisteminin mevcut sezonu 16 Ekim KST’de sona erecek.
  • Survivor Pass: 2 Ekim tarihinden itibaren AFTERMATH süresinin bitişinden iki hafta önce, lobide oyuncuları bilgilendirecek bir mesaj yayınlanacak ve Survivor Pass başlığında bitiş geri sayımı yer alacak. Premium Pass ve Seviye Yükseltme Eşyaları alan oyuncular için açılabilir mesaj penceresi yer alacak ve bitmesine kısa süre kaldığını oyuncuya bildirerek, oyuncunun alışverişi onaylamasını isteyecek.
  • Premium Pass ve Seviye Yükseltme Eşyaları Pass Süresi bitene kadar alınabilir.
  • Pass bittikten sonra, pass’taki ödülleri almak için XXXX sürelik bir zaman aralığı olacak.

Arayüz / Kullanıcı Deneyimi

  • Duo/Squad listesini daha kolay okunabilir hale getirmek için arka plana bulanıklık efekti eklendi.
  • Daha iyi okunabilirlik için oyun silah arayüzünde atış modu simgesi iyileştirildi.
  • Ekipman ikonlarının parlaklığı azaltıldı.

  • F7 etkinleştirildiğinde görülecek olan kulaklık ikonu can barının sağ tarafında, arayüze eklendi.
  • Özellik etkinleştirildiğinde ya da devre dışı bırakıldığında sistem mesajı arayüzde yer alacak.

Performans

  • Çok sayıda oyuncunun birbirine yakın mesafede bulunduğu kalabalık alanlarda FPS’i arttıracak ufak performans optimizasyonları uygulandı.
  • Gölgelere görsel iyileştirmeler yapıldı ve işleme performansı iyileştirildi.
  • Test sunucusunda geçici bir değişiklik yapıldı ve özellikle paraşüt ile indikten sonra ganimetin geç görünmesine neden olan hata üzerinde iyileştirilme uygulandı.
    • Geliştirici Notu: Bu değişikliğin sunucu üzerindeki yükü nedeniyle, oyuncu deneyiminde yaşanabilecek tüm negatif etkileri yakından takip edeceğiz. Bu değişiklik ile ilgili olumlu geri dönüşler görürsek, ana sunucuya uygulayacağız ve genel sunucu performansı etkisi düzenlenebilir. Planlarımızda yapacağımız değişiklikleri sizlerle güncelleme notları aracılığıyla paylaşmaya devam edeceğiz. Lütfen test sunucusuna atlayın ve değişiklik ile ilgili geri dönüşlerinizi bizlerle paylaşın.

Özel Maç

Zombi Modu İyileştirildi

Özel maç Zombi modunu buff’ladığımızdan dolayı artık yavaş, güçsüz zombilerin devri kapandı.

  • Zombiler daha güçlü fiziksel kapasiteye sahipler.
    • Artık zombiler daha hızlı koşabiliyor, daha yükseğe zıplayabiliyor ve çok daha hızlı saldırabiliyor.
      • Koşma hızı 1,5 kat artırıldı.
      • Zıplama yüksekliği 2 kat artırıldı.
      • Saldırma hızı 1,5 kat artırıldı.
    • Zombilerin artık canı çok daha fazla ve daha fazla iyileşme güçleri var.
      • Güçleri 2 kattan fazla artırıldı.
      • Savaş içerisinde olmadıkları zaman otomatik olarak canlarını geri kazanabilirler.
      • Yüksek bir yerden düşmekten dolayı hasar almazlar.
      • Kafa harici, silahlardan daha az hasar alırlar.
    • Zombiler artık araç sürebilir.
      • Zombiler artık büyük haritayı yaya olarak geçmek yerine araç kullanabilir.
  • Ek olarak, PUBG Zombi’nin (PUBZ) temel içeriklerinden biri olan virüs özellikleri ile ilgili de çalışmalar yapıyoruz. Ayrıca, zombi modunun kurallarını daha çeşitli hale getirmek için farklı farklı özelliklerde iç testler yapıyoruz. İyileştirilmiş zombi modu ile ilgili geri bildiriminiz ve ilginiz için teşekkür ederiz.

PUBG Partner Simgesi Eklendi

  • Özel bir maçta, PUBG partnerinin adının önünde bir simge belirecektir. Bu simge sadece maç bilgisinde ve bekleme odasında gösterilecektir.

Maç Eşleştirmesi

Squad modunda, aynı dili konuşan oyuncuların aynı takıma yerleşmesini önceliklendirecek bir sistem sunuculara uygulandı.

  • Bu değişiklik nedeniyle, bazı durumlarda 2 ya da 3 kişilik Squad takımlarına yerleştirilme durumu ile karşılaşabilirsiniz.

Geliştirici Notları: Oyuncularımızın geri dönüşleri ve farklı dili konuşan oyuncular ile aynı takıma yerleştirildiklerinde yaşadıkları sıkıntılar doğrultusunda bu düzenlemeyi uyguluyoruz. Bu değişiklik, bir çok oyuncumuz için farkedilebilir olacak, bu şekilde artık çok daha kolay iletişim kurabilmenizi bekliyoruz. Oynanış deneyimini arttırmak bu düzenlemedeki esas amacımız, dolayısıyla lütfen geri dönüşlerinizi bizimle paylaşın. Bu konuyu incelemeye ve takip etmeye devam edeğiz ve gerektiği zaman ek düzenlemeler uygulayacağız.

Ses

  • Kırmızı Alandaki ses kısıldı.
  • Ayak seslerinin seviyesi ve azalması yeniden dengelendi.
  • Ayak seslerinin seviyesi artık oyuncudan duyulmayacak kadar uzaklaşıldığında ciddi şekilde azalacak.
  • İniş yapılan yerin malzemesine göre, inişlerde farklı ses efektleri kullanılacak.
  • Kenara tutunma ses efektlerine iyileştirmeler yapıldı.
  • Müzik kutusuna yeni şarkı eklendi.
    • Yeni şarkı, mevcut şarkının yerine geçecektir.
  • Ses iyileştirme planları ile ilgili daha fazla bilgi için lütfen aşağıdaki bağlantıya tıklayın: “Geliştirme Yazısı – Ses İyileştirme Planı

Kostümler & Eşyalar

Güncelleme 4.3 Ana sunucuya geldiği zaman, dükkanda aşağıdaki eşyaları bulabileceksiniz:

  • Cadılar Bayramı temalı eşyalar eklendi
    • Satış Süresi: 9/25 ~ 11/13
  • 12 tip Twitch Broadcast Royale eşyası eklendi
    • Satış Süresi: 9/25 ~ 10/15
  • 3 tip tava eşyası ve PUBG Klasiği kutlayan 1 set eklendi
    • Satış Süresi: 10/2 ~ 10/23
  • BP kullanarak satın alınan yeni eşyalar eklendi
    • Beryl ve S12K BattleStat kozmetikleri
    • 2 Madsy Ayakkabı
  • Yeni BATTLESTAT kozmetiği eklendi
    • SCAR-L BattleStat kozmetiği
  • Rastgele sandıktan paralı sandık çıkma ihtimali %50 düşürüldü.

Tekrar Oynatma Sistemi

  • Tekrar izleme sistemi güncellendi. Eski güncellemelerdeki tekrar izleme dosyaları artık kullanılamaz.

Hata Düzeltmeleri

  • Köşelerden geriye doğru yüründüğünde oyuncu ayak sesinin duyulmaması hatası giderildi.
  • Tekrar oynatma modunda yaşanan ve sis zamanlayıcısının doğru görüntülenmemesi hatası giderildi.
  • İşaret Fişeğinin ateşleme animasyonunun oturma pozisyonunda doğru görüntülenmemesine neden olan hata giderildi.
  • El bombasının bazı durumlarda objeleri aşarak hasar vermesine neden olan hata giderildi.
  • Bağlantısı kopmuş bir oyuncu öldürüldüğünde, öldürme mesafesi mesajının yanlış görüntülenmesi hatası giderildi.
  • UAZ tekerleklerinin birden fazla kez yumruklandığında patlamamasına neden olan hata giderildi.
  • Motosikletlerin aynalarında parlayan ışık efektinin görülmesine neden olan hata giderildi.
  • Araçların içindeyken oyuncuların başka oyuncuların yumrukları tarafından hasar görmemesine neden olan hata giderildi.
  • Antrenman modunda paraşütlerin görüntülenmemesi hatası giderildi.
  • Belirli bir duvar üzerinden atlarken bazı oyuncuların antrenman modundan atılmasına neden olan hata giderildi.
  • Zombi oyuncularının, bazı durumlarda insan olarak görüntülenmesine neden olan hata giderildi.
  • Akciğer ikonunun bazı durumlarda, nefesinizi su altında tutarken görüntülenmemesi hatası giderildi.
  • Su birikintilerinden yürürken bazı durumlarda ayak seslerinin duyulmaması hatası giderildi.

BU İÇERİĞE YORUM YAP

Yorumunuzu girin!
Adınızı lütfen buraya girin