Yükte hafif,  pahada hafif olarak yayınlanan açık beta’ya geçiş yaptıktan sonra ki ilk güncellemelerden olan, VALORANT 1.01 yama notları geldi.

VALORANT 1.01 Yama Notları

OYNANIŞ VE DENGE

SAGE

  • Bariyer Küresi kullanım menzili 20 metreden >>> 10 metreye düştü.
  • Sage’in bir Gözcü olarak en verimli özelliğinin halihazırda kontrolü altında olan bir alanı savunmak olması gerekiyor. 20 metrelik kullanım menzili, Sage’in kimsenin tekelinde olmayan alanların kontrolünü fazlasıyla agresif şekilde elde edebilmesine yol açıyor ve onun VALORANT’taki rolüne uymuyordu. Menzilini kısaltarak onu alan savunmasında hâlâ güçlü tutarken, alan ele geçirme özelliğini biraz törpülemeyi hedefliyoruz.

HARİTA GÜNCELLEMELERİ

Ascent

  • Silahların dünya dokusunun içinden geçtiği birkaç noktayı düzelttik ve duvar delme hatalarını giderdik.

Tüm Haritalar

  • Birkaç konumun ismini, oyuncuların kullandığı terimlerle daha uyumlu olacak şekilde güncelledik.

SPIKE’A HÜCUM GÜNCELLEMESİ

  • Spike’a Hücum’un her bir oyunu artık 5 adet rasgele seçilmiş küre içerecek.
    • Tam Ulti küresi, her zaman mevcut olacak.
    • Kalan 7 küre türü arasından 4 tanesi, rasgele şekilde seçilecek.
  • Seçili küre türleri hem karakter seçimi ekranında hem de tur öncesinde açıklama göstergesi içerisinde görülebilecek.

Yeni Küre Türleri

Can Küresi – Tüm takımın canını (anında) yeniler.

  • 20 saniye boyunca etki eder.
  • Saniyede 12 Can yeniler (tick başına 3 Can).
  • Ses efektleri ve görsel efektler, yalnızca iyileşirken oynar.
  • Aldatan Küre – Ele geçirildikten 3 saniye sonra, düşman takıma “Paranoya” uygular.
    • Zayıflatma 10 saniye sürer.
    • Görüş ciddi şekilde kısıtlanır (ayrıca Görüş Alanı az da olsa değişir).
    • Etkilenen oyuncular sahte ayak sesleri ve silah atışları duyar.
    • Mini harita devre dışı kalır.
  • Altın Silah – Ele geçiren oyuncuya bir Altın Silah verir.
    • Tek atar.
    • Her zaman mükemmel isabet sağlar.
    • Ajan bıçak taşıma hızında hareket eder.
    • Yuvasında tek bir mermi bulunur, 2 tane de yedek mermisi vardır.
    • Öldürmeler ilave mermi sağlar.

Diğer

  • Yeni, tur öncesi arayüz öğesi, mevcut tur için silah ve potansiyel küre türlerini gösterecek.
  • Oyuncular herhangi bir küreyi ele geçirdiklerinde artık 1 ulti puanı kazanacak.

PERFORMANS GÜNCELLEMELERİ

Bu yamadaki performans çalışmalarımız çatışma sırasındaki performansı iyileştirmeye odaklanıyor. Yüksek donanımlı cihazlar için de bazı genel performans iyileştirmelerimiz var. Oyunun çatışma sırasında artık daha akıcı olmasını bekliyoruz ve donanım özelliklerinize bağlı olarak, bazı sahnelerde ortalama olarak daha yüksek FPS deneyimlemeniz olası

Çatışma Performansı: Çatışma sırasında performansta yaşanan çakılmalara sebep olan birkaç sorunu çözdük.

  • Kaplamalar, 10 oyuncudan 9’u için oyunda önden yüklenemiyordu. Oyunda ilk kez bir kaplamaya denk geldiğiniz anda, kare hızında düşüş yaşıyordunuz.
  • Öldürme bilgisinin arayüze eklendiği ya da arayüzden kaldırıldığı durumlarda yaşanan kare hızı çakılma etkisi azaltıldı.
  • Viper‘a özel olan ve bazı performans sorunlarına sebep olan arayüz öğelerinin performansı iyileştirildi.
  • Orta ile Yüksek Donanımlarda +FPS: Kod içerisinde birkaç noktada daha değişiklik yaparak CPU kaynaklı darboğazları genişlettik. Daha düşük donanımlı cihazlar da bu iyileştirmelerin faydasını görebilir ama gözle görülür etkiyi ancak çatışma içerisinde fark edebilirler.
    • Yüksek donanımlı cihazlar için çok izlekli görüntü işleme eklendi. Cihazınız çok izlekli görüntü işlemeden faydalanmak için gereken özelliklere sahipse, Grafik Kalitesi menüsünde açılıp kapanabilen yeni bir seçenek olarak karşınıza çıkacaktır. Bu cihazlar için varsayılan ayar “açık” olacaktır.
    • Çok izlekli görüntü işleme, bazı sahnelerde işlenmesi gereken nesnelerin işlenme bedelinin, oyun simülasyon bedeli ile o sahnenin ekran kartındaki işlenme bedelini aştığı durumlarda performansı iyileştiriyor. Bu koşullar genellikle çok fazla nesnenin görünür olduğu (örn. Split – saldıran başlangıcı) yerlerden geçerken veya oyun simülasyonunun çok fazla çalışmaya ihtiyaç duymadığı anlarda (örn. poligon, çatışma dışındayken vb.) ortaya çıkıyor.
  • Çok izlekli görüş konileri: Mini harita görüş konileri artık mümkün olan durumlarda hesaplamaları başka bir izlek üzerinden yapacak.
  • Tüm haritaları kapsayan görsel efekt ayrıştırma: İşlemcinin bu parçacıklara harcadığı eforu azaltarak simülasyonda ekran kartının daha fazla görev üstlenmesini sağlıyor.
  • İstemci performans niteliklerini, kare sürelerinin daha ayrıntılı bir dökümünü içerecek şekilde güncelledik.

YAŞAM KALİTESİ

  • Sova’nın Keşif Oku artık daha tutarlı ve düşmanların yalnızca duvarın ardındaki kısımlarını gösteriyor.
  • Envanterin her zaman görünür olmasını sağlayacak bir ayar eklendi.
  • Sinyaller artık silah arkadaşları ile düşmanların arkasına atıldıklarında onların ön tarafına düşmeyecek.
  • Oyun dışı geçişler artık Brimstone ve Sage’in bir ışınlayıcıya girişini konu alan görsel yerine az önce oynadığınız haritayı gösteriyor.
  • Poligonda karakter değiştirmek artık karşılaşmaya giriş arayüzündense daha hafif ve performansı güçlü bir arayüz kullanacak.
  • Oyun sonu ekranındaki görevler artık tamamlanmaya ve türe göre sıralanacak.
  • Ekranın tepesinde yer alan ilerleme göstergesinde Kontrat ve Savaş Bileti ödülleri için bazı ufak görsel iyileştirmeler yapıldı.

GİDERİLEN HATALAR

  • Duman katmanları gibi şeffaf parçacıkların, Reyna‘nın Kem Göz’ü etkisindeyken görülebilmesine neden olan hata giderildi.
  • İyileşme esnasında dürbün moduna geçtiği durumlarda Reyna‘nın ekranında engel oluşturan görsel efekt düzeltildi.
  • Reyna‘nın iyileştikten sonra artan can miktarı artık azami sınıra ulaştığında hatalı şekilde 151 olarak görünmeyecek.
  • Cypher‘ın Gizli Kameraları Bind’daki ışınlayıcı kapısına yerleştirildiğinde artık görüş alanını yerin altına ışınlamayacak.
  • Cypher‘ın Siber Kafes’i artık Bind’daki ışınlayıcı kapılarını açık tutamayacak.
  • Sova‘nın Keşif Oku ile Reyna‘nın Kem Göz’ündeki Alan Etkisi göstergeleri artık yalnızca oyuncu ya da oyuncunun silah arkadaşları etki alanına yakınsa düşmanın mini haritasında gösterilecek.
  • İzleyicilerin Ajan kontrol arayüzü girdisi ve diğer çeşitli bileşenleri görmesi sorunu düzeltildi.
  • Ölen oyuncunun kollarının, birinci şahıs bakış açısı konumunda havada süzülmesine neden olan hata düzeltildi.
  • Seri ateş ederken yakınlaştırma modundan çıkılmasına neden olan hata giderildi.
  • Mermi İzi ayarının aktif olmasının bazı silahlarda izlerin yanı sıra namlu ateşini de devre dışı bırakmasına neden olan hata giderildi.
  • Fare imlecinin skor tablosu üzerinde gezdirilirken titremesine neden olan hata giderildi.
  • Tur sayacının hatalı olan milisaniye kısmındaki hata giderildi.
  • Bazı tuş atamalarının, tuş atama çakışması uyarılarını doğru şekilde görüntülememesine neden olan hata giderildi.
  • Oyunda gözlemlenen ilk oyuncunun bir karakter portresi olmamasına neden olan Gözlemci hatası giderildi.
  • Otomatik silahların kısa ve seri şekilde ateşlendiklerinde nadir durumlarda mermi izi bırakmamasına ya da ses efektlerinin çalışmamasına neden olan hata giderildi.
  • İmha çubuğunun çift görünmesine neden olan hata giderildi.
  • Ses giriş/çıkış cihazı ve ayarlarının farklı oturumlarda korunmamasına neden olan hata giderildi.
  • Oyun sonu ekranlarındaki çeşitli yerelleştirme hataları giderildi.
  • Oyun sonu ekranlarındaki bazı görsel hatalar giderildi.
  • Aynı isme sahip olan oyuncularla ilgili fısıltı hatası giderildi, özel mesajlarla ilgili iyileştirmeler yapıldı.
  • Sohbet hizmeti hata mesajları iyileştirildi.
  • Ayarlar menüsü artık olması gerektiği gibi letterbox formatında.
  • Ajanlar sayfasında KOLEKSİYON’a tıklamak artık doğru şekilde Cephanelik sayfasına geri dönmenizi sağlıyor.

Bizi Takip Edin
Facebook ● Instagram ● Twitter ●  Twitch ● Steam Grubumuz
Discord Sunucumuz ● Kaydol

BU İÇERİĞE YORUM YAP

Yorumunuzu girin!
Adınızı lütfen buraya girin