Riot Games tarafından 11.2 yaması ile birlikte gelecek olan Teamfight Tactics değişiklikleri açıklandı! Bu yama ile birlikte mevcutta olan şampiyon kadrosu büyük bir ölçüde değişikliğe uğruyor. Hadi şimdi sizlerle birlikte 11.2 yaması ile gelecek olan büyük değişiklikleri inceleyelim.

Kaldırılan Şampiyonlar ve Özellikler

Ay Işığı

  • Lissandra
  • Sylas
  • Aphelios

Alacakaranlık

  • Vayne
  • Thresh
  • Riven
  • Cassiopeia
  • Lillia

Avcı

  • Aphelios
  • Warwick
  • Ashe

Gözalıcı

  • Lissandra
  • Lux
  • Ezreal

Gölge

  • Evelynn
  • Kayn

Diğer

  • Nami
  • Hecarim
  • Jinx
  • Xin Zhao
  • Jhin
  • Ahri

Kaldırılmayan Şampiyonların Yeni Özellikler

Diana

  • Ay Işığı / Suikastçı → Ruh / Suikastçı

Zed

  • Ninja / Gölge → Ninja / Biçici
  • Yeni: Zed artık eski gölge pasifine benzeyen ve rakiplerin arka saflarına atlamasını sağlayan yeni bir pasif yeteneğe sahip. Fakat artık atladığında ona saldıran birimlerin hedef değiştirmesini sağlamıyor. Dolayısıyla bu güncellemede daha zayıf olacak.

Kindred

  • Ruh / Avcı → Ruh / İnfazcı
  • Biraz sonra infazcılardan bahsedeceğiz ama bunun dışında herhangi bir değişiklik yok. Kindred hâlâ 3 Altın karşılığında alınabilecek güçlü bir taşıyıcı!

Morgana

  • Aydın / Gözalıcı → Aydın / Sömürücü
  • Yeteneğindeki iyileştirme kaldırıldı ve yerine %40 SG Azaltma etkisi eklendi. Sömürücülerden daha sonra bahsedeceğiz.

Eklenen Şampiyonlar ve Özellikler

Ejder Ruhlu

    • Özellik: Ejder ruhlular, Canavarlar Festivali’nde gelen yeni büyük özelliklerden biri. Bu 3/6/9 birimlik özellik, kompozisyonunuzun büyük bir bölümünü oluşturabilir (ve Aşırı Büyük Sopa + Spatula artık Ejderhanın Ruhu isimli yeni bir özellik eşyası oluşturuyor). Ejder ruhlu özelliği, şampiyonlarınıza ilave nitelikler sağlayan ve kuvvetli bir ejder nefesi saldırısı kazandıran etkili bir ejderha güçlendirmesi veriyor.
    • Şampiyonlar:
      • Brand: 1. Aşama Büyücü
      • Tristana: 1. Aşama Keskin Nişancı
      • Braum: 2. Aşama Öncü
      • Shyvana: 3. Aşama Dövüşçü
      • Olaf: 4. Aşama Biçici
      • Aurelion Sol: 4. Aşama Büyücü
      • Swain: 5. Aşama Sömürücü
    • Örnek Kompozisyon:

Dragonsoul.jpg

⦁ 6 ejder ruhlu, 3 büyücü, 2 öncü ve 2 sömürücü

Şöhretli

        • Özellik: Şöhretli 3 birimlik ve tam olarak 3 şampiyonu olan bir özellik. Dolayısıyla ya 3 şampiyonu da almanız ya da bir seçilmiş şöhretli bulmanız lazım. Tüm şöhretli şampiyonlar önceki setlerden geliyor ve kendileriyle ilgili abartılı hikâyeler anlatmaktan hoşlanıyorlar! Özellik etkinleştiğinde her bir şöhretli şampiyon, yeteneklerini güçlendiren özgün bir etki kazanıyor. Nautilus bir rakibi sersemlettikten sonra hasar azaltma kazanıyor, Neeko’nun son patlamada verdiği hasar artıyor ve Cho’Gath… Hazır olun. Tüm tahtayı havaya savuruyor! Cho’Gath’ın TFT’nin çıkış setindeki haline benzeyeceğini düşünüyoruz.
        • Şampiyonlar:
          • Nautilus: 2. Aşama Öncü
          • Neeko: 3. Aşama Mistik
          • Cho’Gath: 4. Aşama Dövüşçü
        • Örnek Kompozisyon:

Fabled.jpg

4 öncü, 4 mistik, 3 şöhretli ve 1 demirci

Sömürücü

        • Özellik: Sömürücü takımınızın hayatta kalma potansiyelini arttıran ve özel sömürü tankları oluşturarak onlara verilen hasarı iyileştirebilen 2/4 birimlik bir özellik. Bu özellik etkinken tüm takımınız verilen hasar sayesinde bir miktar iyileşecek ama sömürücüler daha fazla iyileşme kazanacak!
        • Şampiyonlar:
          • Nasus: 1. Aşama Ulvi
          • Vladimir: 2. Aşama Çağrıcı
          • Morgana: 4. Aşama Aydın
          • Swain: 5. Aşama Ejder Ruhlu
        • Örnek Kompozisyonlar:

Syphoner.jpg

⦁ 4 sömürücü, 3 ejder ruhlu, 3 çağrıcı, 2 mistik ve 2 öncü

Biçici

        • Özellik: Biçici 5 şampiyona sahip 2/4/6 birimlik bir özellik. Dolayısıyla bir seçilmişe ihtiyaç duyacaksınız. Bu birimler tonlarca hasar veriyor ve hasar aldıkça güçleniyor. Bir biçicinin canı ne kadar azsa, o kadar fazla can çalma kazanarak iyileşebiliyor. Hedefin canı ne kadar azsa, biçici de o kadar fazla hasar vererek yaralı hedefleri yok edebiliyor. Rakiplerinizin ağzını yüzünü dağıtmak istiyorsanız, bu özellik size göre.
        • Şampiyonlar:
          • Zed: 2. Aşama Ninja
          • Darius: 3. Aşama Ganimetçi
          • Olaf: 4. Aşama Ejder Ruhlu
          • Tryndamere: 4. Aşama Cengâver Düellocu
          • Samira: 5. Aşama Korkusuz Keskin Nişancı
        • Örnek Kompozisyon:

Slayer.jpg

⦁ 4 biçici, 3 ganimetçi, 3 ejder ruhlu, 2 sömürücü, 2 öncü ve 1 ninja

İnfazcı

        • Özellik: İnfazcı pahalı şampiyonlardan oluşan 2/3/4 birimlik bir özellik. İnfazcılar ileri safhalarda daha fazla hasar vermeniz gerektiğinde yönelebileceğiniz harika birimler. Ayrıca kadroya yeni katılan sömürücüleri hesaba katarsak, onların işini bitirebilecek bir özelliğe sahip birimler olması güzel bir şey! Galaksiler’i oynayanlar, infazcıların valkyrie’lere benzediğini fark edecektir. Fakat bu sefer özellik, daha derin ve esnek eşiklere sahip.
        • Şampiyonlar:
          • Kindred: 3. Aşama Ruh
          • Kayle: 4. Aşama Ulvi
          • Xayah: 4. Aşama Kadim Orman Muhafız
        • Örnek Kompozisyon:

EXECUTIONER.jpg

⦁ 3 infazcı, 4 ulvi, 2 üstat, 2 aydın, 2 mistik, 2 ruh, 2 sömürücü ve 1 ninja

Yeni Şampiyonlar

5. Aşama

Ornn

      • Özellikler: Kadim Orman – Öncü – Demirci
      • Yetenek:
        • Ornn en uzaktaki rakibin arkasında bir elemental ortaya çıkarır ve onu kendisine doğru çağırır. Elementalden isabet alan rakipler 1,5/2/15 saniyeliğine havaya savrulur ve 100/200/4000 Büyü Hasarı alır. Elemental Ornn’la karşılaşırsa, Ornn ona kafa atarak canavarı uzaktaki başka bir rakibe yönlendirir
      • Demirci:
        • Ornn’un asıl gücü, özgün özelliği olan demirciden gelir. Ornn bir çatışmaya katıldıktan sonra bir yadigâr oluşturmaya başlar. Yıldız seviyesi ne kadar yüksekse, bu güçlü eşyaları o kadar hızlı oluşturur. Tamamlanan eşya çantanıza gider ve bir yadigârı olmayan ve eşya yuvası açık herhangi bir şampiyona verilebilir! Bu yadigârlar yalnızca Ornn’la kazanılabilecek yeni ve özgün eşyalardır.

Örnek Yadiğarlar

Rocket.png

Roket Güçlü Yumruk (+15 Mana, +25 Zırh, +200 Can): Kullanıcı çatışmanın başında en uzaktaki rakibi yakın dövüş menziline çekerek onu 1,5 saniyeliğine sersemletir. Menzildeki takım arkadaşları o rakibe saldırmaya öncelik verir.

3042_Marksman_T3_Muramanav1.jpg

Muramana (+20 Saldırı Gücü, +20 Saldırı Hızı, +15 Mana): Kullanıcı her çatışmada ilk defa yeteneğini kullandıktan sonra 100 Mana yeniler.

3078_Fighter_T4_TrinityForcev1.jpg

Üçlü Kuvvet (can haricindeki tüm nitelikler +33, +333 Can)

Samira

    • Özellikler: Korkusuz – Biçici – Keskin Nişancı
    • Yetenek:
      • Samira en büyük rakip grubuna doğru atılarak 2 saniye boyunca saldırılardan sakınma ihtimalini %100 arttırır, durdurulamaz hale gelir ve yakınındaki rasgele rakiplere 15/25/50 atış yapar.
    • Nasıl çalışıyor :
      • Samira, biçici veya keskin nişancı içeren tüm kompozisyonların fiziksel hasar veren önemli bir birimidir. Tabii Samira’yı erken safhalarda almayı başarıp ona SG eşyaları verirseniz her kompozisyonda etkili olabilir.
    • Korkusuz
      • Samira mana kullanmaz. Bunun yerine kombo sisteminden faydalanır. Her normal saldırıdan sonra yeni bir hedefe doğru atılarak kısa süreliğine kalkan kazanır ve iki atış yapar. Bu sırada da kombo derecesi artar. S derecesine ulaştığında etrafına kurşun yağdırarak karşısına çıkan talihsiz rakipleri delik deşik eder

Rakan

2. Aşama

Kadim Orman – Muhafız

Sivir

3. Aşama

Çağrıcı – Keskin Nişancı

Sistem Değişiklikleri

Canavarlar Festivali başlayacağı için herkesin bir hediye hak ettiğini düşündük! Dolayısıyla oyunun belli bir aşamasında tüm oyuncular bir Şanslı Fener kazanacak. 8 oyuncu da Şanslı Fener’ini aynı anda alacak ve bunların içerikleri herkes için aynı olacak. Fakat fenerlerin içindekiler her oyun değişecek. Fenerler altın, Yetiş Neeko, bileşen eşyalar, hatta Doğanın Kudreti gibi bildiğiniz şeyleri içerebilecek. Ancak bunların içinden TFT’ye yeni eklediğimiz şeyler de çıkabilecek. Bunlardan bazılarına göz atalım:

    • Dükkân Yenileyici – Bunu bir şampiyonun üstünde kullandığınızda dükkânınız bedelsiz olarak bir defa yenilenir ve yalnızca seçtiğiniz şampiyonla aynı özelliklere sahip birimleri içerir!
    • Eşya Yenileyici – Bunu bir şampiyonun üstünde kullanırsanız, o şampiyonun tüm eşyaları kaldırılır ve yedek kulübenize geri döner.
    • Eşya Kaldırıcı – Bunu bir şampiyonun üstünde kullanırsanız, onun tüm eşyaları hem kaldırılır hem de rasgele benzer eşyalarla değiştirilir.
    • Hedef Kuklası –  Son olarak bu eşyamız Azir’in askerleri gibi çalışan, yerleştirilebilir bir hedef kuklası veriyor.

BU İÇERİĞE YORUM YAP

Yorumunuzu girin!
Adınızı lütfen buraya girin