BLAST Pro Series‘te ürün ve tecrübe direktörü olarak görev yapan Nicolas Estrup ile bir röportaj gerçekleştirdik.
Gamerbase: RFRSH olarak dünya çapında böyle turnuvalar yapmaya ne zaman karar verdiniz? Diğer turnuva organizatörleri gibi 3-5 gün süren turnuvalar yapmak yerine neden aynı gün içerisinde tamamlanan gösteri formatında turnuvalar organize ediyorsunuz?
Nicolas Estrup: Oturup turnuvalarda neyin eksik olduğuna baktığımızda hızlı ve net bir şekilde eksik iki önemli şeyi tespit edebildik. Bunlardan birisi topluluğu da göz ardı etmeyerek izleyiciler için daha kapsamlı bir turnuva konsepti oluşturmak. Bu formatı taraftarlar, oyuncular, yayıncılar, sponsorlar ve organizasyonlarla görüştük ve sonrasında daha kısa turnuvalar isteyen takımlar ve bir haftayı aşkın turnuvaların fazla uzun olduğunu düşünen taraftarlarla görüştük. Bu görüşmelerin sonucunda şu anda kullanmakta olduğumuz format oluşmuş oldu. Kısa, kompakt, rekabetçi ama son derece de kıyasıya mücadeleler olan.
Fark ettiğimiz diğer bir önemli şey ise turnuvaların sürekli aynı yerlerde gerçekleştiriliyor olmasıydı ve uzun süreçte hayranlarla ve şehirlerle bir ilişki kurmaya çalışıyor olacağız. İlk birkaç sezon bu oldukça zorlu olsa da en sonunda bu durum yerel taraftarların BLAST Pro seviyesinde bir etkinliği dört gözle beklemelerini sağlıyor.
Gamerbase: BLAST PRO turnuvaları hakkında gelen en büyük eleştiri aynı anda 3 maçın canlı olarak sahnede oynanması ve bu yüzden maçlara tam konsantre olunamaması. Neden aynı anda bütün maçlar sahnede oynanıyor? Bu seyir zevkini olumsuz etkilemiyor mu?
Nicolas Estrup: Üç maçın aynı anda oynanmasının sebebi turnuvaya giden her taraftarın favori takımını sahnede izleyebilmesini istememiz. Diğer turnuvalarda seyircisiz oynanan bir grup aşaması olabilir bu da arenaya gittiğinizde sahnede görmek istediğiniz takımın çoktan elenmiş olması anlamına gelebilir. İzleyicilere favori takımlarını izleyebilme garantisi veriyor olmamız yukarıdaki soruda detaylandırmış olduğumuz kısa ve kompakt bir etkinlik oluşturma konusunda harika bir bir fırsat.
Gamerbase: Yakın zamanda turnuva formatıyla ilgili bir değişiklik yaptığınızı duyurdunuz. Bu değişiklik hakkında bize biraz bilgi verebilir misiniz, değişiklik taraftarların izleyebileceği maç sayısını etkileyecek mi?
Nicolas Estrup: Los Angeles etkinliğini tamamen değiştirirken etkinliği kısa ve rekabetçi tutarak formatla da biraz oynamak istedik. Yarı finalleri eklenişinin faydalı olacağını düşünüyoruz çünkü böylece daha fazla BO3 maç olacak ve aynı anda sadece tek bir maç oynanacağından daha odaklanılmış bir 2. gün olacak.
Bu durum şu anda sadece LA için geçerli fakat turnuvadan 2020 sezonu için ders çıkarıyor olacağız. Yani LA’den sonra Moskova’ya gittiğimizde orijinal formata döneceğiz ve Global Final haricinde muhtemelen kalan etkinliklerde orijinal formatı kullanacağız. Bunların yanı sıra arenadaki izleyicilerin deneyimi, eleme formatı ve oyun içi HUD üzerine de çalışıyor olacağız.
Gamerbase: 2019 senesi içerisinde Türkiye’de bir BLAST PRO turnuvası yapılacağı konuşuluyor. Bu konu hakkında detaylı bilgi verebilir misiniz? Türkiye’de bir BLAST PRO turnuvası yapılacak mı? Türk espor takipçileri bu turnuvayı yeniden İstanbul’da görmek için sabırsızlanıyor.
Nicolas Estrup: İstanbul’da güzel zaman geçirmiştik. Muhteşen bir izleyici kitlesi ve atmosfer vardı. Bu konuyla ilgili komik bir durum da Türkiye’de tekrar turnuva organize etmemizi isteyen taraftarlardan her gün spam mesajlar alıyor olmam ancak maalesef turnuva takvimimize baktığımda araya böyle bir turnuvayı sıkıştırabilmek pek olası gözükmüyor. Bu sbeple şu an için İstanbul’da yeni bir turnuva planımız yok. Yine de Türk izleyiciler için turnuva organize etmek çok iyi bir deneyimdi, bir gün bunu tekrar yapmayı umut ediyoruz çünkü oradaki taraftarlara yüksek seviye Counter-Strike götürmek muhteşemdi ve katmere hiçbir zaman hayır demem.
Gamerbase: BLAST Pro turnuvalarına neden hep aynı takımlar davet alıyor? Takımlar ile bir anlaşma mı yapıyorsunuz yoksa dünya sıralamasındaki top10 takımlara davet gönderip kabul eden takımları mı turnuvaya çağırıyorsunuz? BLAST Pro’ya takım daveti yaparlarken hangi kriterleri göz önünde bulunduruyorsunuz?
Nicolas Estrup: Çok sayıda büyük takım ve organizasyonla partnerliğimiz bulunuyor. Bu aynı zamanda düzenli olarak her zaman büyük takımların katıldığı etkinlikler düzenleyebilmek için önemli bir faktör. Ayrıca Madrid’deki iki yerel takımla yapmış olduğumuz gibi elemeler de düzenliyoruz ve bunun yanı sıra o sırada başarılı giden takımları da davet ediyoruz, bunun bir örneği de Ence takımını davet etmiş olmamız.
Çalışacağımız takımları belirlerken baktığımız şey her zaman takımın oyuncuları değil. Birbirimize ne katabileceğimiz de çok büyük bir önem taşıyor örneğin büyük organizasyonların genellikle başka oyunlarda da oyuncuları var. Herkes Counter-Strike izlemiyor olabilir ancak onların BLAST’a bir şans vermelerini istiyoruz. Bizim işimizi severek yaptığımız ve bizim de sevdiğimiz bu oyunu daha fazla kişinin izlemesini ve bundan keyif almasını istiyoruz. CS sahnesine yeni izleyici kitleleri getirebileceğimizi gördük ve bu CS sahnesinin büyümesine yardımcı olabilir ve herkese umut ediyoruz ki herkese daha sağlıklı bir temel verebilir.
Gamerbase: 2020 yılı için planlarınızda yeni ülkelerde turnuvalar yapmak var mı? Örneğin Çin ve Hindistan gibi nüfusun çok olduğu yerlerde turnuvalar yapmayı düşünüyor musunuz yoksa Avrupa ve Amerika’da turnuvalar yapmaya mı devam edeceksiniz?
Daha önceden turnuva düzenlemediğimiz fakat 2020 yılı için gözümüzü çevirmiş olduğumuz bazı yerler var ancak henüz bu konuda bir şey söylemek için çok erken. Counter-Strike’ın sonunda resmi olarak çıkışıyla Çin kesinlikle bu listenin içerisinde. Oradaki kitlelere nasıl ulaşabileceğimizi görmek ilginç olacak ve Çinli bir takımın en üste ulaşmasını görmek güzel olurdu.
Avrupa da tabii ki radarımızda kalamya devam edecek, Kuzey ve Güney Amerika ile de ilgileniyoruz.
Gamerbase: BLAST PRO turnuvaları şu anlık sadece CS:GO için yapılıyor. Önümüzdeki zamanlarda farklı oyunlarda da turnuvalar yapmayı düşünüyor musunuz? Örneğin bir espor festivali yapıp içinde bir çok oyunun turnuvasını yapmak gibi bir planınız var mı?
Nicolas Estrup: Şu anda ve ön görebildiğimiz bir gelecekte Counter-Strike ile çalışmaya devam edeceğiz. Counter-Strike, diğer oyunlara göre çok daha büyük bir izleyici potansiyeline sahip. Klasik, anlaması kolay ama usatalaşması zor yapısıyla islemesi kolay bir oyun. Bunu NBA’e benzetebilirsiniz, üçlük bir atışın neden etkileyici olduğu ortada. Aynısı Counter-Strike için de geçerli hatta maçlar genel olarak daha heyecan verici.
Gamerbase: RFRSH, CS:GO’nun en büyük turnuvası olarak kabul edilen major turnuvası düzenlemeyi düşünüyor mu? Valve ile bu konu hakkında konuştunuz mu? Eğer düzenleseydiniz major turnuvasına hangi yeniliği getirirdiniz?
Nicolas Estrup: Valve ile Major konusu dahil olmak üzere olumlu bir ilişkimiz var. Major bir turnuva düzenlemek tabii ki onur verici olurdu fakat bu konuda huzurlu hissedebilmemiz için formatı yenilememiz gerekir. Geleneksel BLAST formatında olmak zorunda değil fakat mutlaka yapacağımız bazı değişiklikler olurdu. Major’ın izin verdiği kadarıyla bu kadar derin bir integrasyon ile aşırı derecede etkileyici değişiklikler yapabilirdik.
Gamerbase: BLAST Pro Series Istanbul 2018 turnuvası hakkında düşünceleriniz neler? Seyirci ve İstanbul beklentilerinizi karşıladı mı?
Nicolas Estrup: 2018 Istanbul turnuvası bizim için tehlikeli bir süreçti çünkü düzenlemiş olduğumuz ikinci turnuvaydı ve birden evden çok uzakta düzenlemiştik. Ev sahibi olduğumuz şehirdeki rahatlıktan çıkıp dünyaya açılmak kesinlikle olumlu yönde bir mücadeleydi.
Etkinliğin kendisine geldiğimizde taraftar kitlesini çok sevdik, büyük bir enerjiye sahiptiler ve taraftarlar kesinlikle büyük takımları kendi şehirlerinde veya ülkelerinde gördükleri için çok heyecanlıydı. Space Soldiers’ın da böyle bir tecrübe edinmiş olması da çok hoştu, bu tecrübeyi uzun süre hatırlayacaklarına eminim çünkü biz hatırlayacağız.
Gamerbase: Şimdiye kadar sizi en çok heyecanlandıran ve seyircilerine hayran kaldığınız BLAST Pro turnuvası hangisiydi?
Nicolas Estrup: Klişe gelebilir ancak dürüst olmak gerekirse hepsi beni heyecanlandırdı fakat bir tanesini söylemek zorundaysam bu 2018’in sonunda Libson’da düzenlemiş olduğumuz etkinlik olurdu. Çok havalı bir şehirde bir risk aldık, büyük bir taraftar kitlesi olduğuna emindik ancak turnuvaya geleceklerinden emin değildik. Fakat geldiler, kapılar açılmadan önce provaların yapılmasını hatırlıyorum ve koridorlardaki sesleri duyabiliyorduk ve sesler arenada maçlar başlayınca tam anlamıyla patladı. Portekizli olmasam da şovdaki bir arada milli marşlarını söylemeye başladıklarında gerçekten duygulandım.
Gamerbase: RFRSH’in altında bir çok espor takımı bulunuyor. Bize biraz bu takımlardan bahsedebilir misiniz?
Nicolas Estrup: İşimiz bir şekilde iki parçaya bölündü, bir tarafta takımlar var diğer tarafta ise BLAST. Örneğin ben sadece BLAST tarafında çalışıyorum, bu takımımın kalanı için de geçerli. Yani Astralis ve Origen’in organizasyonumuzun diğer bir ayağında bulunduğunu bilsem de onlarla hiçbir ilişkim bulunmuyor. Açıkcası bu durum daha iyi çünkü böylece BLAST’a odaklanabiliyorum.
Gamerbase: Röportajı kabul ettiğiniz için teşekkür ederim. Türk espor severlere söylemek istediğiniz bir turnuva tarihi veya bir şey var mı?
Nicolas Estrup: Zamanınızı ayırdığınız ve bizimle görüşmek istediğiniz için teşekkür ederiz! Maalesef size herhangi bir tarih veremem ancak size bu yılki Global Finallere gözünüzü çevirmenizi öneriyorum, çok farklı olacak.