League of Legends : Wild Rift 2.5 yaması ile birlikte oyuna eklenen çok fazla yenilik geliyor. Yeni şampiyolardan, oyun içi sohbet ortamına kadar gelecek tüm yenilikler oyuncular tarafından merakla bekleniyor. İşte League of Legends : Wild Rift 2.5 Yama notları;

Artık, oyun içerisindeki arkadaşlıkların ve güzel bir ortamı oluşturmayı amaçlayan lonca sistemi geliyor. Lonca sistemi aynı zamanda hem birlikte seviye atlamanın farklı yollarına sahip olacak. Hem de daha önce belirttiğimiz gibi oyun içi ve dışı arkadaşlarınızla daha samimi olabileceksiniz. Loncalar arasında da kıyasıya bir rekabet söz konusu olacak. Lonca sistemi ile beraber gelen bir diğer yenilik ise Wild Rift’in eşleştirme sisteminde olacak. Daha adaletli ve rekabeti bol olan bir eşleştirme sistemi bu yama ile birlikte oyuna geliyor.

Son olarak ilerleyen günlerde gerçekleşecek olan Horizon Cup’a hazırlanabilmek için yeni denge değişiklikleri ve atılan baskınları daha akıcı bir hale kavuşturacak orman ayarlamaları yapılıyor.

ilerleyen haftalarda gelecek olan yamanın önizlemesine de göz atın.

2.5 Yaması Önizlemesi - League of Legends: Wild Rift

YENİ ŞAMPİYON

Kötülüğün Minik Efendisi Veigar, Riot Games’in tabiri ile ”Rakiplerini havaya uçurmaya” geliyor. Veigar 15 Ekim saat 03.01’de oyuna ekleniyor.

YENİ ÖZELLİKLER

Loncalar ;

Uzun zamandır oyuncular tarafından beklenen bu özellik sonunda oyuna ekleniyor. Arkadaşlarınızla iletişim kurabileceğiniz ve güçlü bir birlik oluşturabileceğiniz lonca, oyun içi bir topluluktur.

Loncalar hakkındaki ayrıntılı bilgiye buraya tıklayarak ulaşabilirsiniz.

Lonca Oluşturmak ;

  • Loncalar 9. seviyeden itibaren kullanılabilir.
  • Lonca oluşturmanın bedeli 200 Vahşi Çekirdek veya 400 Poro Para. Oyuncuları loncalarını uzun vadede desteklemeye teşvik etmek için ufak bir bedel ekledik.
  • Ortak ilgi alanlarına, beceri düzeyine veya dile sahip bir lonca bulmak için lonca bulucuyu kullanın.

Bir Loncanın Parçası Olmak ;

  • Lonca sohbetinde tüm lonca üyeleriyle muhabbet edin!
  • Lonca akışında gönderilere ifadelerle tepki verin.
  • Hazır grubunuzu doldurmak için loncanıza bir davet gönderin.
  • Huzuru korumak adına loncanızı yönetin ve yetkililer belirleyin.

Kişiselleştirme ;

  • Lonca lideri olarak loncanızın adını, simgesini, etiketini, damgasını ve açıklamasını seçebilirsiniz.
  • Bir loncaya katıldığınızda lonca plaketi alırsınız: Loncanızın adı ve simgesi profil sancağı, Wild Rift’te lobiler ve skor tabloları gibi yerlerde gösterilir.

Seviyeler ve Ödüller ;

  • Loncanızla birlikte oynayarak lonca puanı kazanabilirsiniz. Lonca puanları tüm loncanızın seviyesini yükselterek yeni kişiselleştirme seçenekleri açar, azami üye sayısını arttırır ve başka avantajlar sağlar.
  • Lonca üyeleriyle birlikte oynamak Poro Lütfu kazandırır. Poro Lütfu, kazandığınız mavi özleri ve hesap XP’sini arttırır (ne kadar fazla lonca üyesiyle birlikte oynarsanız, ilave de o kadar artar).

LONCALAR ARASI KARŞILAŞMA

Arkadaşlarınızla bir araya gelip, güçlerinizi birleştirip diğer loncalara karşı savaş açabileceğiniz eğlenceli bir mod (LAK) geliyor. Loncalar arası karşılaşma, oyun içerisindeki rekabeti de artırıyor.

Temel LAK Bilgileri ;

  • Seçilen iki lonca arasında haftalık bir yarışma düzenlenir.
  • Topluluk görevlerini tamamlayarak loncanız için mühimmat kazanın. Bazı görevler tek başına tamamlanabilir ama çoğu görev lonca üyeleriyle birlikte oynamanızı gerektirir.
  • Yarışma bittiğinde en fazla mühimmata sahip lonca o haftaki LAK’ı kazanmış olur!

Haftalık Karşılaşmalar ;

  • Her hafta tüm loncalar, o haftanın karşılaşmasındaki iki şampiyondan birine atanır.
  • Loncalar, oyun içi özgün diyaloglarla birlikte Runeterra’nın şampiyonlarından biri için savaşırlar.
  • İlk Loncalar Arası Karşılaşma sezonu Piltover ve Zaun arasında geçiyor!
  • Loncalar ilk başta alıştırma olması için bir bot loncaya karşı yarışır.

Görevler ;

  • Görevler hafta boyunca tüm lonca tarafından tamamlanır.
  • Her görevin birden fazla dönüm noktası vardır. Ne kadar fazla dönüm noktası tamamlanırsa, lonca da o kadar fazla mühimmat kazanır.
  • Görevleri tamamlamak aynı zamanda loncanızın seviyesini yükseltmek için kullanılan lonca puanları kazandırır.

Silahlı ve Silahsız ;

  • Her hafta başında tüm lonca üyeleri şu iki rolden birini üstlenir: Silahlı ve silahsız.
  • Hafta sonunda loncadaki silahlı üyeleriniz ne kadar fazlaysa, kazandığınız şampiyon lütfu da o kadar fazla olur. Şampiyon lütfu, toplam mühimmat sayınızı arttırır.
  • Yalnızca daha yüksek şampiyon lütfuna sahip lonca bu takviyeden faydalanabilir.
  • Son skorunuzu yükseltmek için olabildiğince fazla lonca üyesini silahlandırmaya çalışın.
  • Silahsız üyeler, görevlerden kupa puanı kazanmaz ama bunları silahlandıklarında etkinleştirmek için biriktirebilirler.
  • Silahsız oyuncular, silahlı lonca üyeleriyle birlikte oynayarak silahlanabilir.
  • Silahlı oyuncular, silahsız oyuncularla birlikte oynadığında ilave ödüller kazanır.

Sabotaj ;

  • Loncalar Arası Karşılaşma haftasının son günlerinde, kaybeden takıma rakiplerini sabote etme fırsatı sunulur.
  • Sabotaj, rakibinizin toplam mühimmat sayısını azaltmak için seçebileceğiniz bir son çaredir.
  • Yalnızca lonca üyelerinden oluşan beş kişilik hazır gruplar, 24 saat içinde oyun kazanarak sabotaja katkıda bulunabilir.
  • Kazanan takım sonraki 24 saat içinde kendi beş kişilik hazır gruplarıyla sabotaja karşı savunma yapabilir.

LAK’ı Kazanmak ;

  • Son toplam mühimmat sayısı, loncanın tamamladığı görevlere (bireysel katkılar dahil), şampiyon lütfuna (daha yüksek silahlanma oranına sahip lonca) ve toplam sabotajlara (rakibin mühimmatlarını azaltmak) bağlı olarak belirlenir.
  • Toplam mühimmat sayısı daha yüksek olan lonca, o haftanın Loncalar Arası Karşılaşması’nı kazanır!

Ödüller ;

  • Katılarak, kazanarak ve hedefleri tamamlayarak loncalara özel ödüller kazanın.
  • Kupa puanları sezonluk LAK ilerlemesinin seviyesini yükseltir.
  • Mühimmat toplamak ve/veya Loncalar Arası Karşılaşma’yı kazanmak loncanın skor tablolarındaki sıralamalarını yükseltir ve lonca plaketini geliştirir.

EŞLEŞTİRME

Eşleştirme sistemi ile ilgili sorunlar olduğunun farkında olan şirket gelecek yama ile bunu düzelteceklerini aktardı ;

  • Sistemin dereceler yerine daha çok MMR değerlerine (eşleştirme puanı: perde arkasında bir sonraki oyununuzda ne kadar iyi oynayacağınızı düşündüğümüzü belirleyen bir değer) odaklanmasını sağlayan yeni bir eşleştirme algoritması tasarladık. Bu değişiklik, oyunları genel olarak daha adil hale getirecek; fakat bir karşılaşmadaki oyuncularındereceleri arasındaki fark açılabilir. Bu, 2.5 Yaması’nda yavaş yavaş getirilecek.
  • Yukarıda bahsettiğimiz derece farklarını öne çıkarmak için yükleme ekranına derece yeterliliği etiketi ekledik. Bir oyuncunun MMR değeri, derecesinden daha yüksekse bunu yükleme ekranında görebileceksiniz. Böylece benzer beceri düzeylerindeki oyuncularla birlikte oynadığınızı anlamak daha kolay olacak.
  • Oyunları gerçek zamanda kurma yöntemimizi değiştiren yeni bir arka plan sistemi getiriyoruz. Biraz karmaşık olduğu için bunu uzunca açıklamamız gerekiyor:
    • 2.4 Yaması ve öncesinde eşleştirme sistemi yalnızca MMR değerleri ve dereceleri arasında belli bir fark olan oyuncuları eşleştiriyordu. Bu fark ilk başta küçüktü ama 2 dakikalık bir süre boyunca her saniye belli miktarda artıyordu. Daha sonra derece ve MMR değeri farkı, azami sınırına ulaşıyor ve sistem sonraki 18 dakika boyunca bu “genişletilmiş” durumda kalıyordu. Bu süre toplamda en fazla 20 dakika olabiliyordu. Bu noktada zaman aşımına uğrayan aramanın yeniden başlatılması gerekiyordu. Not: 20 dakikalık süre boyunca beklemek yerine aramayı yeniden başlatmak daha çabuk sonuç veriyordu; çünkü aramayı her yeniden başlattığınızda aradaki farkın 2 dakika boyunca tekrar genişlemesi gerekiyordu.
    • 2.5 Yaması’nda eşleştirme sistemi, eşleştirme havuzundaki oyuncuların gerçek zamanlı verilerine bağlı olarak MMR değeri ve derece arasındaki farkı gerektiği kadar arttırarak veya azaltarak aramaya başlıyor. Bu yeni sistem, her oyuncunun makul sürelerde ve 20 dakikalık zaman aşımı süresi içinde oyun bulabilmesini sağlıyor. En fazla 3-5 dakika beklemenizi istiyoruz. Bu değişiklik, daha adil karşılaşmaları daha hızlı bulacağınız anlamına geliyor.
  • Dereceli kazanımları, özellikle de yüksek dereceli oyuncuların bulunduğu karşılaşmalarda artık daha tutarlı. Bu değişiklik aynı zamanda oyuncuların ZP kazanımlarını manipüle ederek kısa sürede Ustalık’tan Şampiyonluk Aşaması’na geçme sorununu da ortadan kaldırıyor.

WILD RIFT KARTI

Wild Rift kartları gelen yeni özellikler ve iyileştirmeler neticesinde daha iyi bir hale getirildi.

Güncellenen Wild Rift kartı hakkında ayrıntılı bilgiye buraya tıklayarak ulaşabilirsiniz.

  • Geliştirilen Wild Rift Kartı arayüzüyle sıradaki ödülleri görmek artık daha kolay.
  • Oyuncular, Wild Rift Kartı’nın bedelsiz versiyonuyla artık 50. seviyeye kadar her seviyede bir ödül kazanacak.
  • Temel veya Seçkin Wild Rift Kartı’nı almak ilerlemenizi hızlandıran ve 50. seviyeden sonra daha fazla içerik sunan sezonluk görevlere erişebilmenizi sağlıyor. Eskiden, yalnızca Seçkin Wild Rift Kartı’nı alan oyuncular bu sezonluk görevlere erişebiliyordu. Dolayısıyla Seçkin Wild Rift Kartı’nı alan oyuncular artık görev başına daha fazla XP kazandıran ve ödüllere daha hızlı ulaşabilmelerini sağlayan bir Wild Rift Kartı Takviyesi kazanacak.
  • Profil çerçeveleri yeni bir ödül türü olarak eklendi.
  • Özel veya Seçkin Wild Rift Kartı’nda 50. seviyeye ulaşarak özel Hexkâşif Tristana kostümünü kazanın.

TWITCH YAYINLARI

Twitch yayını açmanızı kolaylaştıracak bir özellik daha eklendi. ”Ayarlar-Diğer” sekmesindeki butonu kullanarak Twitch uygulamasına geçiş yapabilir ve oyun içi bir yayın başlatabilirsiniz.

KONUM TERCİHİ

Oynayacağınız konumu oyun öncesinde seçebildiğiniz o özellik artık derecesiz modda da var. Oyuna girmeden önce tercih ettiğiniz koridorları sıralayabileceksiniz. Oynamak istediğiniz koridorları sırası ile yukarıdan aşağı sıralayın. Eşleştirme sistemi artık, istediğiniz koridorları size vermeye öncelik verecek.

Oynanan derecesiz karşılaşmalarda aynı anda kapalı seçim yapılmaya devam edilecek ve herhangi bir şampiyon yasaklama süreci söz konusu olmayacak.

KOSTÜMLER

15 Ekim saat 03.01’de çıkacak kostümler ;

  • Üstün Kötü Veigar
  • Hexkâşif Tristana

20 Ekim saat 03.01’de çıkacak kostümler ;

  • Ebedi Ejder Brand
  • Peri Ejder Ashe
  • Lagün Ejderi Kai’Sa
  • Fırtına Ejderi Aurelion Sol
  • Meltem Ejderi Master Yi*

AKSESUARLAR

Süsler: Üçüncü; Daha İyisini Yapabilirsin; İçecekler Senden; Hoşça Kal Tatlım (Çilek); Hoşça Kal Tatlım (Vanilya); Hoşça Kal Tatlım (Şekerleme); Hoşça Kal Tatlım (Nane); Parlak Pullu Yumurta; Ejderhanın Kalıntısı

Simgeler: Perinin Koruması; Lagünün Cesareti; Ebedinin Kararlılığı; Meltemin İstikrarı; Fırtınanın Azmi; Ejderhanın Hazinesi; Kötü Ama Küçük; Yüceliğe Doğru; Poro Patlaması!; Kafam Rahat; Mutluluktan Uçuyorum; Hedefe Kilitlendim

İfadeler: Melabaaa!; Kötülük Dehası; Dikkat Et!; Maymunluğun Lüzumu Yok; Dünya Şampiyonası Porosu; Poro Geliyor!; Gözüm Üstünde; Alevli Kışkırtma; Başarıya Evet; Odaklanmış ve Hazırlıklı; Yıkıl Karşımdan, Solucan!; Düşün Dostum… Düşün!; Karşınızda Görkemli Finalim; Her Gün Başka Patlama

Simge Çerçeveleri: Ejderhanın Gözü; Tam İsabet

Dönüşler: Bulutların Üstündeki Yol; BUM

Oyuncu Amblemleri: Yürekli Birlik (Kobalt); Yürekli Birlik (Erik Rengi); Yürekli Birlik (Bakırtaşı); Yürekli Birlik (Krom Yeşili)

Vadi Amblemleri: Köklü Zafer; Tüten Küller; Bu İşi Hallederiz (Lacivert); Bu İşi Hallederiz (Çivit Rengi); Bu İşi Hallederiz (Canlı); Bu İşi Hallederiz (Kızıl)

Doğuş Etiketleri: Peri; Ebedi; Fırtına; Meltem; Lagün

Profil Çerçeveleri: Tristana Vitrini

ETKİNLİKLER

Veigar’ın Gelişi ;

15 Ekim saat 03.01’de başlayacak olan etkinlik ile Görevleri tamamlayarak Veigar’ı ücretsiz açabilirsiniz.

Ejder Hakimlerin Yolu ;

Ejder Hakimlerin Yolu etkinliği 20 Ekim saat 03.01’de başlıyor.

ŞAMPİYON DEĞİŞİKLİKLERİ

Ahri

Ahri tüm beceri düzeylerinde fazla iyi bir performans sergiliyor, dolayısıyla ona birkaç genel zayıflatma getiriliyor

  • Taban Nitelikler
    • Taban Can : 570 → 530
    • Seviye Başına Mana: 57 → 49
  • Aldatan Küre
    • Taban Hasar (Hem Büyü Hasarı Hem Gerçek Hasar): 40/75/110/145 → 35/70/105/140

Akshan

Riot Games, artık Akshan’ın Kahraman Sallanışı’nın geniş açılarda (90 dereceden büyük) kullanıldığında daha iyi hissettirmesini sağlayacak teknolojiye sahip. Ayrıca oyuncuların Akshan’ın ultisini kullanırken daha iyi kararlar vermelerine yardımcı olacak bazı yaşam kalitesi değişiklikleri de geliyor.

  • Kahraman Sallanışı
    • Akshan artık sallanırken bir duvara geniş açıyla (>90°) çarparsa duvardan kaymaya devam ediyor.
  • Kısasa Kısas
    • Artık katledilme eşiğindeki rakipleri gösteren bir göstergeye sahip.
    • [GİDERİLEN HATA] İpucu artık minyonları infaz eden atışları doğru biçimde gösteriyor.

Annie

  • Alev Kalkanı
    • Bekleme Süresi: 12/12/12/12 sn. → 14/13/12/11 sn.
    • Kalkan Miktarı: 60/110/160/210 + %60 YG → 50/110/170/230 + %40 YG
  • Çağır : Tibbers
    • Etki Menzili: 275 → 225
    • Taban Hasar: 150/275/400 → 140/250/360
    • Tibbers’ın Alev Haresinin Etki Menzili: 200 → 300
    • Tibbers’ın Alev Haresinin Hasarı: Her saniye 20/30/40 + %10 YG → Her saniye 24/40/56 + %12 YG
    • Sıklık: Saniyede 1 kez tetiklenir → Saniye 4 kez tetiklenir
    • Hiddetlenmiş Tibbers’ın Saldırı Hızı: 3 saniye boyunca azalarak kaybolur → Artık azalarak kaybolmaz

Ashe

Ashe’in işlevselliği genel olarak istenilen noktada değil, bu yüzden Ayaz Okçu’nun pasifinin yavaşlatmasını rakiplerine daha fazla vurkaç yapmasını ve takım arkadaşlarına konum hazırlamasını sağlayacak şekilde güçlendiriliyor.

  • Buz Artışı
    • Yavaşlatma Miktarı: Seviye başına %15’ten %25’e artar → Seviye başına %20’den %30’a artar
    • Kritik Vuruşların Yavaşlatma Miktarı: Seviye başına %30’dan %50’ye artar → Seviye başına %40’tan %60’a artar

Aurelion Sol

Aurelion Sol orta koridorda bir süredir güvenli ve kuvvetli bir seçenek oluyor. Bu sebeple, hareket hızı ve taban zırhına gelecek bir azaltma ile rakiplerine göre eşdeğer seviyeye getiriliyor.

  • Taban Nitelikler
    • Taban Zırh: 35 → 30
  • Dönence
    • İlave Hareket Hızı: %40 → %30

Camille

Camille yüksek beceri düzeyindeki oyuncular için birden fazla konumda baskın ve Riot tarafına göre konum seçimi açısından fazla esnek. Orman temizleme hızını düşürmek adına Kanca Atışı’nın ikinci kullanımının orman canavarlarına isabet etme özelliği kaldırılıyor. Bu aynı zamanda Camille’in Kanca Atışı’nın saldırı hızı güçlendirmesini geçersiz kılarak ormandaki oynanışını daha riskli hale getirecek. Böylece başarılı olabilmek için baskınlara daha fazla güvenmesi gerekecek.

  • Kanca Atışı
    • Saldırı hızı sağlar ve rakip şampiyonlara veya büyük canavarlara saldırıldığında bu ilave kaldırılır → Saldırı hızı sağlar ve rakip şampiyonlara saldırıldığında bu ilave kaldırılır.

Diana

Diana etkili bir ormancı olmak üzere, dolayısıyla onun biraz daha başarılı olabilmesi için ufak bir güçlendirme geliyor.

  • Gümüşay Bıçağı
    • [YENİ] Artık canavarlara %110 Hasar veriyor.

Fizz

Oyuncular Fizz’in ultisinin balığının isabet alanıyla uyumlu olmadığını geri bildirimini yolladı ve Riot Games bu durumu oldukça haklı buluyor! Riot onu görsellerine daha uygun hale gelecek şekilde düzeltiyor. Böylece artık konum almak daha kolay olacak.

  • Denizin Dişleri
    • İsabet alanı görsellerle daha uyumlu hale gelecek şekilde ayarlandı.

Galio

Galio’nun dayanıklı destek dizilimi tüm beceri düzeylerinde oldukça başarılı ve bu da onu fazla esnek bir seçenek haline getiriyor. Erken safhalarda (2) Durand Kalkanı’nı geliştirmeye yönelik oynanış tarzlarını biraz daha etkisiz hale getirmek için yeteneğin gücünü bir miktar azaltılıyor.

  • Durand Kalkanı
    • Taban Hasar: 40/80/120/160 → 40/70/100/130

Gragas

Gragas profesyonel düzeyde birden fazla konumda oynanabilen baskın ve esnek bir seçenek. Becerikli Gragas oyuncularının kuvvetli geri savurma etkisiyle takımına konum hazırlaması güzel olsa da, (Ulti) Patlayan Fıçı yeteneğinin hasarı çok yüksek ve erken safhalarda fazla sık kullanılabiliyor.

  • Patlayan Fıçı
    • Bekleme Süresi: 80/70/60 sn. → 90/75/60 sn.
    • Taban Hasar: 200/300/400 → 150/275/400

Jarvan IV

Jarvan’ın sancak kombosu fazla ağır kalıyor bu nedenle, sancak kombosu üzerinde bir iyileştirmeye gidiliyor.

  • Demacia Sancağı
    • YENİ! Demacia Sancağı’na atılmak için (1) Ejderha Saldırısı kullanıldığında, atılmanın başlama süresi hızlandırıldı.

Jhin

Jhin birçok yönden yeterli bir güç seviyesinde; ancak şampiyonun işlevsellik gücü istenilenden biraz daha zayıf olduğu için iyileştirmeye gidiliyor.

  • Trajedi
    • Sabitleme Süresi: 1/1,25/1,5/1,75 sn. → 1,25/1,5/1,75/2 sn.

Kennen

Kennen meta oyun açısından sağlıklı bir noktaya ulaşmak üzere ama yüksek beceri düzeylerinde henüz yeterli bir etki oluşturamadı. Riot, taban SG’sini ve Şimşek Gibi’den elde ettiği hareket hızını arttırarak koridor aşamasını güçlendirme kararı aldı.

  • Taban Nitelikler
    • Taban Saldırı Gücü: 52 → 58
  • Şimşek Gibi
    • İlave Hareket Hızı: %100 → %110

Lee Sin

Lee Sin özellikle de yüksek beceri düzeylerinde baskın olan popüler ve kuvvetli bir ormancı olduğunu herkese kanıtladı. Hedeflerini eritebilme hızını düşürmek için Demir İrade’ye ufak bir yenileme getiriliyor. Böylece yetenek iki saldırı boyunca etkisini koruyacak ama isabet başına daha az hasar verecek.

  • Koruma Güdüsü
    • Demir İrade: Sonraki saldırıya fazladan 50/75/100/125 + %80 YG Büyü Hasarı verecek ve %35/50/65/80 Fiziksel Sömürü ve Can Emme sağlayacak şekilde güçlendirir → Sonraki iki saldırıya fazladan 26/39/52/65 + %40 YG Büyü Hasarı verecek ve %16/24/32/40 Fiziksel Sömürü ve Can Emme sağlayacak şekilde güçlendirir

Lux

Lux, orta koridorda sağlıklı bir noktaya ulaşmaya çok yakın. Yüksek YG dizilimlerini ödüllendirmek için ultisinin güç artışına biraz ilgi gösteriliyor.

  • Son Parıltı
    • YG Oranı: 0,75 → 0,85

Nunu ve Willump

Nunu ve Willump’ın güç seviyeleri çıkışlarından beri kontrolden çıktı. Oyuncular artık bu iki karakteri nasıl kullanması gerektiğini oldukça iyi kavradı ve bazı durumlarda da durdurulamaz bir hal almaya başladı. Bu nedenle Nunu ve Willump üzerinde bazı azaltmalara gidildi.

  • Taban Nitelikler
    • Seviye Başına Zırh: 3,9 → 3,5
  • Tüket
    • Canavarlara ve Minyonlara Yönelik Gerçek Hasar: 350/560/770/980 → 350/500/650/800
    • Taban İyileşme: 60/100/140/180 → 60/95/130/165
    • İyileştirmenin İlave Can Oranı: %9 → %8

Pantheon

Riot Games tarafından yüksek beceri düzeylerinde Baron koridorunda oynanan diğer şampiyonlara kıyasla zorlandığı gözlemlenen Pantheon’un, (Ulti) Gökkubbenin Çöküşü yeteneğinin bekleme süresini azaltılarak becerikli oyunculara daha fazla etkili hamleler yapma fırsatı sunuluyor.

  • Gökkubbenin Çöküşü
    • Bekleme Süresi: 120/105/90 sn. → 110/95/80 sn.

Riven

Riven birden fazla rolde fazla iyi bir performans sergiliyor, dolayısıyla rakiplerinin canını sıkan en büyük iki sorunu ortadan kaldırılıyor. Bunlar, erken safhalardaki hasarı ve savunmaya yönelik yeteneklerinin bekleme süreleri olarak belirlendi.

  • Kırık Kanatlar
    • Taban Hasar: 20/45/70/95 → 15/40/65/90
  • Yiğitlik
    • Bekleme Süresi: 9/8/7/6 sn. → 10/9/8/7 sn.

Seraphine

Seraphine’e PC sürümünde yapılan iyileştirmeler bu sefer de Wild Rift’e de geliyor. Bu iyileştirme sayesinde Seraphine, azami Akis yüküyle başladığında 1. seviyede biraz daha fazla seçeneğe sahip olacak.

  • Sahne Tozu
    • YENİ! Seraphine oyuna azami Akis yüküyle başlar.

Shyvana

Shyvana’nın bazı seviyelerde eksik kaldığını gözlemleyen Riot Games, bu şampiyonun stratejik gücünü canavar kestikçe alevlenen bir ejder katili olarak artırıyor.

  • Ejderkanının Hiddeti
    • Element ejderlerine ve Kadim Ejderhalara Yönelik İlave Hasar: %20 → %25
  • Ateş Burgacı
    • Taban Büyü Hasarı: Saniyede 25/40/55/70 → Saniyede 30/45/60/75

Soraka

Soraka, son gelen değişikliklerin ardından yüksek beceri düzeylerinde fazla zayıfladı. Bu yüzden, tek ağır kitle kontrolü etkisini başarılı bir şekilde kullandığında daha fazla ödüllendirilecek.

  • Ekinoks
    • Sabitleme Süresi: 1/1,25/1,5/1,75 sn. → 1,25/1,5/1,75/2 sn.

Tristana

Tristana, normal şartlarda ezip geçmesi gereken pozisyonlarda da güçsüz kaldığı için saldırı yeteneklerinin süresi düşürülüyor..

  • Seri Ateş
    • Bekleme Süresi: 19/18/17/16 sn. → 18/17/16/15 sn.
  • Patlayıcı Yük
    • Bekleme Süresi: 16/15/14/13 sn. → 15/14/13/12 sn.

Tryndamere

Riot Games, Tryndamere’nin, ormanda çok güçlü olsa da diğer koridorlarda zayıf kaldığını düşünüyor. Yeni gelen yamada bazı yeteneklerine ve etkilerine çeşitli güncellemeler getirerek Tryndamere’yi dengelemeye çalışıyor. Riot Games aynı zamanda Tryndamere üzerinde gözlemlerine devam edeceklerini dile getirdi.

  • Taban Nitelikler
    • Taban Saldırı Gücü: 64 → 52
    • Seviye Başına SG: 4,55 → 5,5
    • Başlangıç İlave Saldırı Hızı: %20 → %10
  • Savaş Gazabı
    • Öfke Yükünden Kazanılan Kritik Vuruş İhtimali: Seviyeye bağlı olarak %1,6 ila %3 (100 Öfke yüküne sahipken iki katına çıkar) → Seviyeye bağlı olarak Öfke yükü başına %3,2 ila %5 (10. seviyede azami değere ulaşır)
    • Saldırılarla Katledilen Birimlerden Elde Edilen Öfke: 10 → 15
    • YENİ! Bir şampiyona saldırmak ulti seviyesine bağlı olarak 5 saniyeliğine %50/55/65/75 Saldırı Hızı kazandırır (saldırı hızı ilavesi sona erdikten sonra 6 saniye bekleme süresi)
  • Kan Hırsı
    • Öfke Başına İyileşme Miktarı: 0,5/1,1/1,7/2,3 Can → 0,7/1,3/1,9/2,5 Can
  • Alaycı Nara
    • Yavaşlatma Miktarı: %30/40/50/60 → %20/30/40/50
  • Ölümsüz Hiddet
    • YENİ! Pasif: Savaş Gazabı’nın ilave saldırı hızı yetenek seviyesine bağlı olarak %55/65/75 artar.

Wukong

Riot Games, Wukong ormanı fazla çabuk temizliediğini düşünüyor, bu yüzden büyük canavarlara verdiği hasarı arttırma becerisini kaldırma kararı aldı. Not: İpucu, pasifinin herhangi bir birimin üstünde yük biriktirebildiğini söylüyordu ama aslında sadece şampiyonlar ve destansı canavarların üstünde yük biriktirebiliyordu.

  • Ezici Vuruş
    • Rakip şampiyonların veya büyük canavarların üstünde yük biriktirir → Rakip şampiyonların veya destansı canavarların üstünde yük biriktirir

Ziggs

Ziggs rakiplerini dürtebildiği ve haritada dolaşarak kuleleri özgürce yıkabildiği orta koridorda aşırı güçlüydü. Pasifinin taban hasar eğrisini orta safhalarda zayıflayacak ama oyuna aynı değerde başlayacak ve 15. seviyede aynı değere dönecek şekilde ayarlandı.

  • Kısa Fitil
    • Taban Hasar: 20/30/40/50/60/70/80/90/100/110/120/130/140/150/160 → 20/25/30/35/43/51/59/67/79/91/103/115/130/145/160

ARAM DEĞİŞİKLİKLERİ

Keşif Çiçeği ;

Keşif Çiçekleri artık sonsuz uçurumda da var! çalıların içerisinde saklanmış olan rakiplerinizi ve birimleri bu sayede görebileceğiz.

Topçu Minyonlar ;

Yeni gelen keşif çiçeği nedeni ile artık topçu minyonlar görünmez birim ve tuzaklara karşı görüş kullanamayacak. Artık bu iş için Wild Riftte keşif çiçeklerini kullanacağız.

OYNANIŞ DEĞİŞİKLİKLERİ

Sistemler ;

Takım Arkadaşı Güçlendirmeleri

Yanlış kullanımları önlemek için takım arkadaşlarını güçlendiren yeteneklerin kopyaları hedef almasını engelleniyor. Etkilenen yetenekler ;

  • Annie: (3) Alev Kalkanı
  • Soraka: (2) Astral İlham
  • Janna: (3) Fırtınanın Gözü
  • Lulu: (3) Yetiş, Pix!

Zarif Bağış

Riot Games tarafından geçen sene yapılan altın değişikliklerinin etkilerinin gözleminden sonra, destek rolünün kazanabileceği altının fazla azaltıldığını fark etti. Riot Games, 2.4 Yaması’nda gelen Zarif Bağış adlı pasif altın mekaniğini güçlendirme kararı aldı. Böylece gerektiğinde yalnızca destek rolüne güçlendirmeler yapılacak.

  • İlave Pasif Altın Başlangıç Zamanı: 5:00 → 4:00
  • Saniye Başına İlave Altın: 1 → 2

Sihirdar Büyüsü : Sıçra

Riot Games, sıçra’nın ve atılma yeteneklerinin etkileşimi için güzel bir çalışma planlamış. Hem yeteneklerin hem de sıçranın birbiri ile olan etkileşimi daha tutarlı bir hale getiriliyor. 2.5 Yaması’nda Sıçra pek çok atılma yeteneğini iptal edecek. Fakat bu yeteneklerin hasarını ve etkilerini hedef konumda uygulayacak.

  • Atılma yetenek atışı sırasında Sıçra kullanmak yeteneği ve etkilerini tamamen iptal eder → Atılma yetenek atışı sırasında Sıçra kullanmak atılma hasarını ve etkilerini hedef konumda uygular.

EŞYALAR

3. Aşama Eşyalar

Artık 3. aşama eşyaların kullanımı kısıtlanıyor. Oyuncular bundan sonra aldığı bir eşyadan bir daha alamayacak. Riot Games bu kısıtlama sayesinde oyuncuların daha sağlıklı bir dizilim yapabileceğini düşünüyor.

  • Oyuncular aynı 3. aşama eşyanın birden fazla kopyasını alabilir → Oyuncular aynı 3. aşama eşyanın birden fazla kopyasını alamaz.

Enerji Dolu Eşyaları

Riot Games, enerji dolu eşyalarını, etkinin verdiği hasarın birikmesini sağlayacak şekilde güncelleyerek bunları tercih eden oyuncuları daha fazla ödüllendirieceğini açıkladı.

  • Kircheis Parçacığı, Bombardıman Topu, Fırtınabiçen
    • Enerji Dolu saldırıların ilave büyü hasarı artık diğer Enerji Dolu eşyalarının pasifleriyle birikiyor.
  • Statikk Hançer
    • Enerji Dolu saldırıların ilave büyü hasarı artık diğer Enerji Dolu eşyalarının pasifleriyle birikiyor.Statikk Hançer’in Enerji Dolu saldırısının ilave büyü hasarının kritik vuruş yapabileceği netleştirildi.

Roketmeter Efsunu

Roketkemer’in kullanım amacı genelde, savaş başlatma veya kaçma saldırısının mesafesini uzatmaktı. Daha önceki yamalarda Roketkemer’in aktifi mevcut atılmayı engelliyordu, bu nedenle artık o atılma animasyonunun bitişine kadar bekletilecek. Yapılan bu değişiklik, artık daha kolay ve düzgün kombo yapabilme imkanı sunuyor.

  • Atılma sırasında Roketkemer efsununu kullanmak artık etkiyi atılma sonunda tetikliyor.

ORMAN

Riot Games geçen yıl yaptığı gözlemlerin sonucunda, ormancıların oynanışının zayıflaması söz konusu olsa bile bazı değişikliklere gitti. Genel olarak bu değişiklikler orman oyuncularının pek hoşuna gitmeyecek gibi görünüyor.

Çarp

Çarp, ormanda daha güçlü fakat diğer koridorlarda daha zayıf hale geldi.

  • YENİ! Çarp seçmek canavarlardan kazanılan altını %20 arttırıyor.
  • Minyonlara Yönelik Altın/XP Cezası: -%20 → -%25

Orman Canavarları

Riot Games, orman canavarlarından alınan altını ormancıların diğer koridorlardaki şampiyonlar ile aynı seviyede kalacağı şekilde ayarladı. Aynı zamanda, orman canavarlarının fazla hızlı dirildiğini düşünen Riot Games bu konuda da bir adım atarak dirilme sürelerinde bir değişiklik gerçekleştirdi.

  • Dirilme Süresi
    • Küçük/Büyük Canavarların Dirilme Süresi: 90 sn. → 105 sn.

ÖDÜLLER

  • Büyük Alacakurt Ödülü: 100 Altın → 90 Altın
  • Antik Kayacıl Ödülü: 80 Altın → 60 Altın
  • Büyük Keskingaga Ödülü: 70 Altın → 60 Altın
  • Küçük Keskingaga Ödülü: 30 Altın → 25 Altın
  • Gromp Ödülü: 140 Altın → 130 Altın
  • Vadi’nin Alameti Ödülü: 300 Altın → 250 Altın
  • Yampiri Yengeç Ödülü: 120 Altın → 100 Altın
  • Kırmızı Korkabuk Ödülü: 140 Altın → 130 Altın
  • Gelişmiş Kırmızı Korkabuk Ödülü: 220 Altın → 180 Altın
  • Mavi Gözcü Ödülü: 140 Altın → 130 Altın
  • Gelişmiş Mavi Gözcü Ödülü: 220 Altın → 180 Altın

Baron Nashor

Baron Nashor’un güçlendirmesi, takımları olması gerektiğinden daha öne çıkarıyordu. Yeni güncelleme ile Baron Nashor’un çıkış süresi uzatıldı ve minyonlara verilen ilave hasar düşürüldü.

  • İlk Ortaya Çıkma Zamanı: 10. dakika → 13. dakika
  • Baron Güçlendirmesi’ne Sahip Minyonların İlave Hasarı: %40 → %20

Vadinin Alameti

Baron artık daha geç doğduğu için vadinin alameti daha değerli bir hale gelşiyor. Oyun başında alındıktan hemen sonra, 4. dakikadan itibaren bir daha dirilecek olan vadinin alameti oyuncular için çok büyük bir stratejik hamle anlamına geliyor.

  • YENİ! Vadi’nin Alameti artık 4. dakikanın ardından bir kez daha dirilebiliyor.
  • Vadi’nin Alameti’nin Varsayılan Haritadan Ayrılma Zamanı: 9:00 → 12:00
  • Vadi’nin Alameti’nin Hücumunun Yapılara Yönelik Hasarı: %200 SG + %20 Can → 1500 + onu çağıran şampiyonun seviyesi × 50
  • Vadi’nin Alameti’nin Hücum Sırasında Aldığı Hasar: %100 SG + %10 Can → Mevcut canının %70’i

İLETİŞİM VE SOSYAL ÖZELLİKLER

  • Sinyaller, sohbet mesajları ve ifadeler artık aynı bekleme süresine sahip.
  • İfade çarkının etkinleşme bölgesi büyüdü.
  • Dirilme etkileri ve Zhonya efsunu, artık yalnızca takım arkadaşları tarafından görülebilen bir geri sayım göstergesine sahip.
  • Oyun içi sohbet kutucuğu biraz genişletildi.
  • Oyuncular artık özgün URL’ler paylaşarak dostlarını Wild Rift’e davet edebilir ve onları arkadaş olarak ekleyebilir.

KONTROLLER

  • Yakın dövüşçü bir şampiyon oynarken saldırı düğmesine dokunduğunuzda, yakın dövüş saldırısının menzili dışındaki rakip şampiyonların seçilme hassasiyeti arttı. Bu değişiklikle birlikte yakın dövüşçü şampiyonlar koridorlarında minyon biçerken artık minyon düğmesine daha fazla güvenmek zorunda olacak. Bu değişikliğe dair geribildirimleri takip edecek ve çok fazla oyuncu ona uyum sağlayamazsa, yeni bir seçenek getireceğiz. Fakat bu ayarlama, rakip kovalayan bir yakın dövüşçü şampiyonun yanlışlıkla yakındaki bir minyona saldırmasını engelleyeceği için yeni sorunlar oluşturmak yerine mevcut sorunları ortadan kaldıracağı düşünülüyor.
  • Hareket Yönünde Atılma ayarı etkinken bir atılma yeteneğini hareket çubuğuna dokunmadan kullanmak artık şampiyonun baktığı yönde değil, hedefe doğru atılmasını sağlıyor.
  • Oyuncular hunharca saldırı düğmesine dokunurken, düğmeyi yanlışlıkla sürükleme ihtimalini azaltacak birtakım genel ayarlamalar yapıldı.
  • Oyuncuların uzun menzilli yetenekleri sürükleyerek kullanabilmesine yardımcı olmak ve sürükleme hassasiyeti için daha kapsamlı ayarlamalar yapabilmek için yetenek düğmelerinin azami boyutlarını arttırıldı.
  • Android ve iOS için Mağaza’ya ve diğer sayfalara dokunma geribildirimi eklendi.

MAĞAZA

  • Mağaza’ya yeni içerikler çıktığında etkinleşen sarı bir nokta eklendi.
  • Oyuncular artık 2.5 Yaması’ndan itibaren Vahşi Çekirdek aldığında (herhangi bir miktarda), tek seferliğine 5 kostümden birini seçme fırsatı yakalayacak.

DİĞER DEĞİŞİKLİKLER

  • Sosyal paylaşım ekranlarının görselleri geliştirildi.
  • Thresh’in modeli ve açılış görseli, Emsalsiz Thresh: Handa Bir Gece video öyküsündeki görünüşüne benzeyecek şekilde güncellendi.
  • Android cihazlarda oyun yeni sürümüne güncellenirken yamaların indirme boyutları azaltıldı.
  • Yeni oyuncu deneyimi, yeni oyuncularla ilgili bazı görevlerle güncellendi.
  • İkinci eğitimde bazı ayarlamalar yapıldı. Yeni oyuncuların Wild Rift’i daha çabuk öğrenebilmesi için hedefe kilitlenme ve ormancılar hakkında ayrıntılı bilgiler eklendi.

Kaynak : Riot Games

BU İÇERİĞE YORUM YAP

Yorumunuzu girin!
Adınızı lütfen buraya girin